Kobling av "stor" kjørecomputer i bruktimp. 9000 89 mod, HJELP
Sånn, takk til trønderene!!!!!!!!!!!
Men det er både dritkallt og enda kallere ute, (ifølge bilen)
Reset knapp eller diagonose-apparat hos Saab?
Fikk svar på svenske-forumet, bare å dra ut en plugg.......
Enda en grunn til å være medlem i en knallbra klubb!
Petter
kj?recomputer 9000, fikset, nytt problem! b?de -28c og -46c
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
kjørecomputer 9000, fikset, nytt problem! både -28c og -46c
Sist redigert av Petter 900 T den 22 mar 2005, 20:59, redigert 2 ganger totalt.
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Det ligger en kontakt tilbakebøyd og klipset til ledningsstrømpen bak der et sted. Bare å lete. Men den er ikke bred og 6-polet slik som den er ved originalt levert musbio. Du får 2 smale 3-polete (eller var det 4?) som settes inntil hverandre. Den som sitter på klokka fra før og en likedan som ligger klar bak.
Husk også at musbio finnes i 3 utgaver, en fra ca 86-88, en fra ca 89-93 og en fra ca 94-98. De ble først kalt SCC (SAAB Car Computer), senere DCC (Driver / Codriver Computer). Jeg ettermonterte på en 91 modell tyskimportert, fant etterhvert ledingene bak. TT sier at den skal programmeres med ISAT eller Tech 2, men min har virket som den skal uten programmering. Før jeg fant den fortrekte ledningen fungerte klokka og EDU med bare den ene kontakten tilkoplet.
Husk også at musbio finnes i 3 utgaver, en fra ca 86-88, en fra ca 89-93 og en fra ca 94-98. De ble først kalt SCC (SAAB Car Computer), senere DCC (Driver / Codriver Computer). Jeg ettermonterte på en 91 modell tyskimportert, fant etterhvert ledingene bak. TT sier at den skal programmeres med ISAT eller Tech 2, men min har virket som den skal uten programmering. Før jeg fant den fortrekte ledningen fungerte klokka og EDU med bare den ene kontakten tilkoplet.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det er bare de med styring for Motorvarmer/bensinvarmer som må programeres inn med ISAT/TECH2
Desuten var det DCC først og SCC på de senere modellene
Desuten var det DCC først og SCC på de senere modellene

Sist redigert av Tor N12 den 23 mar 2005, 23:08, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
ftrhy
Ok, takk for info!
Av med "lokket" enda en gang.........
(borrelås neste)
Petter
Av med "lokket" enda en gang.........
(borrelås neste)
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226