kobling av tenningsl

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
turboTruls N263
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 399
Registrert: 09 jan 2004, 01:00
Medlemsnummer: N263
Navn: Truls Bredo Johansen
Bil: 900 turbo16v
Sted: Bergen

kobling av tenningslås

Legg inn av turboTruls N263 » 23 mai 2005, 18:16

Skal Koble opp lh 2,4 og Di/apc nettet mitt på min 900aero 86. Men må ha oversikt over hvilken strømmatningspunkter som er hva på tenningslåsen og evnt i sikringkursenes matning. Håper noen skjønner hva jeg mener? tenker altså på +15 +54 +x etc. Er vel en STOR fordel å vite :?
mvh Truls Johansen.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)

Distriktsansvarlig Vest

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 23 mai 2005, 19:17

Det er faktisk veldig enkelt.. +15 er punkt 15 på låsen. +30 er punkt 30 på låsen eller batterispenningen direkte fra batteri... +54 er punkt 54 på låsen :)
Punkt 50 går til starteren.

X og S er vel ikke brukt vel? X har ihvertfall spenning i alle posisjoner untatt i låseposisjon. S er bare brukt på USA biler og har spenning konstant.

+15 er kontakten som er nærmest førersetet. +30 er rett fram. punkt 50 til starteren er halvt høyre og +54 er nederst til høyre
S er i midten og X er den rett under S'en i midten.

Skjønner?
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

turboTruls N263
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 399
Registrert: 09 jan 2004, 01:00
Medlemsnummer: N263
Navn: Truls Bredo Johansen
Bil: 900 turbo16v
Sted: Bergen

tenningslåsen

Legg inn av turboTruls N263 » 24 mai 2005, 16:14

Jepp var akkurat det jeg trengte å vite faktisk :D Takker for svar.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)

Distriktsansvarlig Vest

Brukeravatar
saabstril
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 52
Registrert: 24 mai 2005, 01:00

Legg inn av saabstril » 24 mai 2005, 16:19

ikke vanskelig det vel...

bare til å koble pluss og minus sammen d så ordner det seg alltid vettu...

Svar