Litt OT: "Nå med grunnladetrykk"
Beste dekka foran eller bak?
Moderator: Moderatorer
- Birger N372
- 1,5 bar

- Innlegg: 360
- Registrert: 30 nov 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Beste dekka foran eller bak?
Sliter mest foran på de bilene jeg har hatt, men selv om Saaben har forhjulstrekk, så skal vel de beste dekka bak? Altså ikke noe poeng i å sette de dekka som stod foran bak for at de skal holde lenger og bli jevnere slitt? Mener å ha lest en plass at de beste dekka skal være bak uansett om det er for- eller bakhjulsdreven bil, ellers kan vel baken ta ut...?
Litt OT: "Nå med grunnladetrykk"
Litt OT: "Nå med grunnladetrykk"
- Vorpenes N459
- 1.2 bar

- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
tror det er delte meninger om de skal være bak eller fremme
jeg mener de skal være fremme pga bremsing og svinging..
jeg mener de skal være fremme pga bremsing og svinging..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Vorpenes N459
- 1.2 bar

- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
Er enig med deg der Pancho... siden saab er framhjulsdreven så er det jo viktig med gode dekk av den grunn ogPancho N497 skrev:tror det er delte meninger om de skal være bak eller fremme![]()
jeg mener de skal være fremme pga bremsing og svinging..
Men det er jo bare å prøve seg frem og se hva som er best
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Eirik N310
- 2.0 bar

- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6955
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Første gang jeg testa BMWen til en bekjent av meg var på vinteren. Driver med paragliding, og skulle ned til landing etter å ha kjørt folka til start. Tilfeldigvis har karen glemt å fortelle meg at han setter de beste dekka bak. Det var virkelig godt for meg at den 90° svingen hadde en avkjørsel ned til et gårdstun, for det virka som at bilen hadde bra med grep, men det hadde den ikke.... Sett de beste dekka der bremsing og svinging holder til. Litt sleng med bakenden kan jo til og med vise seg å være gøy, noe total mangel på bremser og styring aldri er.
-Ko_deZ-
-Ko_deZ-
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
se for deg min situasjon.. jeg her 4 dekk.. 2 dekk har jeg tilsammen ca 7-10 pigger i, og de andre 2 ser i orden ut. man er ute å kjører og skal bremse ned.. hva virker mest logisk å sette frama da? jo de beste dekka, men dette er på vinterføre:P om sommeren er det delte meninger. Hvorfor ikke bare TENKE igjennom kjøringa før du havner i grøfta?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Har ikke så dårlige dekk, komme meg greit frem og ikke noe store problem med nedbremsning heller i fjor.. Kom meg bedre frem enn endel med nye piggfrie dekk.. Men at de var helt uten pigger er vel litt feil, var vel 5-10 pigger i hvert dekk..frankrp skrev:I boka som følger med min 9000 står det at de beste dekka skal bak grunnet retningsstabilitet.
Hvis du har så dårlige dekk at du ikke vil ha de foran, så er det kanskje på tide å investere i nye?
Styrer med DAB og AUX
- Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg