Hei,
OG900 med håndbrekk bak.
Venstre side av bilen, armen på `klokka`går tregt og fjæra klarer ikke å dra armen tilbake til utgangspunktet. Resutat dårlig håndbrekk på venstre side.
Noen med erfaring om hvordan smøre opp denne, demontering?
Snart EU kontroll...
OG900 H?ndbrekk bak - armen g?r tregt (ikke tilbake).
Moderator: Moderatorer
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Har av og til fått det til å virke ved å smøre opp wiren og arma og jobbe med å dra armen fram og tilbake noen "hundre" ganger. Kople fri wiren og sjekk om den fjærer tilbake først, samt test returen på armen uten wire. Så vet du hva du skal jobbe med. Vanligvis må en bytte kaliper eller wire.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Joda, den gikk igjennom forrige EU-kontroll under tvil...Trond N47 skrev:Har av og til fått det til å virke ved å smøre opp wiren og arma og jobbe med å dra armen fram og tilbake noen "hundre" ganger. Kople fri wiren og sjekk om den fjærer tilbake først, samt test returen på armen uten wire. Så vet du hva du skal jobbe med. Vanligvis må en bytte kaliper eller wire.
Smørte opp wire og armen utvendig, også inne i justeringsmekanismen.
Tok av fjæra og dro armen frem og tilbake hundrevis av ganger, den slapp aldri taket helt. Da blir det vel bytte av kalipper. Problemet er at det er tomt for OG900 på begge de nærmeste hoggere..
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Det er mulig og demontere calipperne, er helt klart billigere enn å kjøpe nye. Har gjort det på lignende calippere med godt resultat. Smurte da med kobberpasta etter at den var demontert. Dette funket så lenge jeg hadde bilen (2 år) Ikke noe krøll med det i det hele og store.
Så er du litt kjyndig,er det bare å sette igang.
Så er du litt kjyndig,er det bare å sette igang.

-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363