Bytting av dempere

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
CiLiUsN557
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 110
Registrert: 03 aug 2005, 01:00
Sted: Skaun

Bytting av dempere

Legg inn av CiLiUsN557 » 17 feb 2006, 18:37

Nå når våren har begynt å melde sin ankomst,selv her i Trøndelag så begynte jeg å undersøke litt under bilen for å få på senkesettet. Spørsmålet jeg da ble sittende med er hvordan jeg skal få ut demperen, har ikke prøvd enda så kan godt hende det ikke er noe problem men er det noen som har noen tips??
(x)Saab 9-3 cosmic blue

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 feb 2006, 19:39

Framme er det fjørbein, det er 3 skruar oppe i motorromet som må løysast, og to nede ved bremseskiva. Skal du ta ifrå kvarandre dempar/fjør ifrå fjørbeinet må du ha eit fjørspennarverktøy. Demparen har ein mutter på toppen, som må løysast for å få ut fjøra etter fjøra er trykt ihop.
Bak er fjøra og demparen montert kvar for seg. Demparen sit med ein bolt i nedre innfestning, og har ein mutter som er skrudd ned på demparen i øvre.
Fjøra må løysast ved hjelp av fjørspennarverktøy, ved montering vert fjøra sett inn spend, og når du har fjøre i skålene slakkar du på fjørspennarane, slik at fjøra til slutt ligg fint på plass. Fjørspennarverktøy kjøper du på bilrekivisitabutikk om du ikkje har. Dei spennarane eg ahr vart kjøpte på Biltema, og er sopass rimlige at en kan tåle litt modifikasjonar. Ulempa med dei eg har er at det tek uhorvelig long tid å spenne/slakke fjøra, men det gjenspeglar seg i prisen.

Sidan du ikkje spør noko meir spesiellt enn dette, kan en ikkje gi noko meir nøyaktig svar. Men jobben er temmelig grei om en har eit godt verktøysett og ikkje har ti tommeltottar. Husk berre å set bukkar under bilen når du held på med slikt arbeid.

Brukeravatar
CiLiUsN557
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 110
Registrert: 03 aug 2005, 01:00
Sted: Skaun

Legg inn av CiLiUsN557 » 17 feb 2006, 22:39

Hjelle, N6 skrev:Framme er det fjørbein, det er 3 skruar oppe i motorromet som må løysast, og to nede ved bremseskiva. Skal du ta ifrå kvarandre dempar/fjør ifrå fjørbeinet må du ha eit fjørspennarverktøy. Demparen har ein mutter på toppen, som må løysast for å få ut fjøra etter fjøra er trykt ihop.
Bak er fjøra og demparen montert kvar for seg. Demparen sit med ein bolt i nedre innfestning, og har ein mutter som er skrudd ned på demparen i øvre.
Fjøra må løysast ved hjelp av fjørspennarverktøy, ved montering vert fjøra sett inn spend, og når du har fjøre i skålene slakkar du på fjørspennarane, slik at fjøra til slutt ligg fint på plass. Fjørspennarverktøy kjøper du på bilrekivisitabutikk om du ikkje har. Dei spennarane eg ahr vart kjøpte på Biltema, og er sopass rimlige at en kan tåle litt modifikasjonar. Ulempa med dei eg har er at det tek uhorvelig long tid å spenne/slakke fjøra, men det gjenspeglar seg i prisen.

Sidan du ikkje spør noko meir spesiellt enn dette, kan en ikkje gi noko meir nøyaktig svar. Men jobben er temmelig grei om en har eit godt verktøysett og ikkje har ti tommeltottar. Husk berre å set bukkar under bilen når du held på med slikt arbeid.
Kjempe svar :D

Tusen takk :D
(x)Saab 9-3 cosmic blue

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 17 feb 2006, 23:48

Ulempa med dei eg har er at det tek uhorvelig long tid å spenne/slakke fjøra, men det gjenspeglar seg i prisen.

Eg har ei trykkluft-driven skralle, og den er vidunderleg til denne jobben...

Anders

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 feb 2006, 00:04

saabanders skrev:
Ulempa med dei eg har er at det tek uhorvelig long tid å spenne/slakke fjøra, men det gjenspeglar seg i prisen.
Eg har ei trykkluft-driven skralle, og den er vidunderleg til denne jobben...
Det tvilar eg ikkje 5 sekund på... :D
Ellers brukar eg å "jukse litt" når eg skal demontere fjørbein etter dei er tatt av bilen, eg stikk ned på eit av bilverksteda i bygda her og får lånt meg ein fjørspennar som er av betre kvalitet og er berekna til å ta ifrå fjørbein. ;) Ulempa med den er at den er so stor at den ikkje kan brukast når en skal plukke bakfjørene av, dermed må 'tema verktøyet fram.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 18 feb 2006, 01:25

Hjelle, N6 skrev:
saabanders skrev:
Ulempa med dei eg har er at det tek uhorvelig long tid å spenne/slakke fjøra, men det gjenspeglar seg i prisen.
Eg har ei trykkluft-driven skralle, og den er vidunderleg til denne jobben...
Det tvilar eg ikkje 5 sekund på... :D
Ellers brukar eg å "jukse litt" når eg skal demontere fjørbein etter dei er tatt av bilen, eg stikk ned på eit av bilverksteda i bygda her og får lånt meg ein fjørspennar som er av betre kvalitet og er berekna til å ta ifrå fjørbein. ;) Ulempa med den er at den er so stor at den ikkje kan brukast når en skal plukke bakfjørene av, dermed må 'tema verktøyet fram.
man kan også jekke opp bak/forstillinga, slik at fjørda komprimeres litt sammen, så slipper man også littt skruing... Men luftskralla vinner nok denne debatten :wink:
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar