
PROBLEM LOKALISERT (trenger fortsatt hjelp)
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Mulig det er noen tulleløsninger med at det går en slange fra et punkt det er vakum og inn på et annet punkt det er vakum. Hvis du sjønner hva jeg mener 

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
altså, hvis det stedet hvor denne slangen egentlig skal inn er opptatt, så er det en plugg/nippel et sted som er ledig. kan ikke skjønne hvorfor det ikke lønner seg å sjekke ut dette først? en helt ledig nippel med vakum er da mer enn nok grunn til å havne på glt... generelle søkemetoder kan jeg jo ta etter jeg vet at alt sitter på sin plass... den hvininga kommer jo mest sannsynlig fra det stedet som helt klart og tydelig er åpent, ikke fra eventuelle sprukne slanger og sånt..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Sjønner ikke helt hvorfor bilen skulle gå på GLT pga vakumlekkasje
min gjør ikke det. Men det er heller ikke så mange nippler som det er vakum i heller. På min er det kun 4 stykker. To i plast og to i metall rett over spjellhuset 


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Var litt det som var poenget mitt da, at du må finne den slangen som kanskje ligger løs et sted. Gir ikke glt da, med mindre det er slangen til trykklokka på fordeleren som er løs/mangler (da vil den banke så fort den kommer opp på ca 0,4 bar.)Edward N812 skrev:altså, hvis det stedet hvor denne slangen egentlig skal inn er opptatt, så er det en plugg/nippel et sted som er ledig. kan ikke skjønne hvorfor det ikke lønner seg å sjekke ut dette først?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
ok, da misforsto jeg helt.. for på 9000 min havner jeg på glt uansett hvor det er lekkasje (så lenge det er et sted på vakumnettet så klart). har vært trykkrør, vakuumslange fra AV, og da så klart også en gang slangen hadde hoppa ut av tt-måleren (samme slangen).
men om jeg allerede har en slange løs, så er det jo liten sannsynlighet for at det er flere løse slanger, fremfor en løs nippel. fordi at for hver løse slange jeg har, får jeg jo en løs nippel/et t-stykke med ledig utgang. det har jo vært en plass til dem alle en gang i tida.
at han trekker falskluft skal være sikkert ja
går på mellom 1500 og 2000 på tomgang.
men om jeg allerede har en slange løs, så er det jo liten sannsynlighet for at det er flere løse slanger, fremfor en løs nippel. fordi at for hver løse slange jeg har, får jeg jo en løs nippel/et t-stykke med ledig utgang. det har jo vært en plass til dem alle en gang i tida.
at han trekker falskluft skal være sikkert ja

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ja, du har ikke en slange som er klipt, har hoppa av et skjøtestykke, t-kors eller noe sånt da, siden det ikke er noen ledige nipler på manifoilen?? Det var derfor jeg ba deg sjekke alle slangene ved å klemme på dem!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Er ikke 900n til brodern din også en T16 da?Edward N812 skrev:hadde vært greit å hatt noen med samme motoren ved siden av, så vi kunne funnet ut av det..
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen