kamaki skrev:Puh, det ser ut til å være en h..lvetes mye jobb, men tusen takk for svar! Dag gjenstår det bare å prøve å få noen til å gjøre dette til en "hyggelig pris". Å ta dette på merkeverksted tør jeg ikke å tenke på på hva vil koste.
Men dersom jeg jekker opp bilen og alle hjulene går lett rundt, kan man da avkrefte at det er noe galt med kalipperne siden bremsene da tydeligvis ikke henger på?
Noen som kjenner noen i Oslo-området som kan gjøre dette til en fair pris?
K
Hei, om du tar dette på et verksted, bør man nok regne med at en reparasjon kan koste endel penger..
Når det er sagt, listen jeg gir deg, er en ganske komplett liste over problemområdene, og vil ikke dermed si at du må tråle hele lista for en utbedring. Om du gjør dette på et verksted, så kan du ikke faktureres for annet arbeid enn de faktiske løsninger og utbedringer verkstedet kommer med... Finner de ikke noe, kan de da heller ikke kreve noen penger som helst (med unntak for de større feilsøkene). Dette er ganske normal prasis hos de fleste oppegående bedrifter.
Problemet ditt kan selvsagt være sammensatt, men du kommer vanligvis ikke lengre enn til punkt to på den lista før problemet er løst, som det nevnes, dårlig vandring i kalippere, og ofte slakk i glideboltene.. og problem løst.. I værste fall ender du på bunn av lista, men da kan jeg garantere deg at du har funnet mange småfeil på veien. Får du nøstet i de.. problem løst..
Som sagt. sjekk hjulene i første omgang... Så disse kalipperene, som forøvrig er umulig å diagnostisere uten å demontere for fullstendig sjekk av bevegelse/funksjon i glidepinnene.. Snurring på hjul er greit, men avkrefter ingenting... Så ville jeg gått på det navet ditt, når du har blirr påvist kast i dette..
Du kan jo forøvrig selv gå gjennom hele lista uten å bruke noe annet enn noen kalorier.. Så dette skulle du nok kunne finne ut av.