900 aero godt kj?p?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
saabulf

900 aero godt kjøp?

Legg inn av saabulf » 30 aug 2004, 22:00

Hei, i dag fikk jeg tilbud på denne bilen http://www.autoscout24.de/home/index/de ... pmyewkprsrden vil koste 97.500kr. ferdig importert av et firma. Saken er at det er de som vurderer bilen og ikke jeg. Det er en som skal ha greie på bil som vurderer det. Så kjører de bilen til norge og registrer bilen. Det er jo litt risikabelt å kjøpe en bil usett. Men på en annen side lav km! 60.000! Denne kan jo være skrudd på.

Er skikkelig usikker Hjelp! :?

Alle svar motas med stor takk!

Hilsen Saab fan. (siden jeg Kunne se) :D

Saab ulf

Legg inn av Saab ulf » 30 aug 2004, 22:02

Glemte helt.

Hva synes dere???

Børre N17
MAX BOOST
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 30 aug 2004, 22:49

Bilen har gått 300'km, motoren 60 etter overhaling ser det ut til om du leser under der. Nå er riktignok ikke jeg noen kløpper i tysk da, men det ser sånn ut da. Anyone som er noe mer stødig på det området?
Og da blir det jaggu drøyt med 100k kr syns nå jeg da, selv om bilen ser sinnsyk fresh ut. Men det er nå bare mitt syn på saken da.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 30 aug 2004, 22:51

Hvis bilen er så jævla bra så la firmaet ta rissikoen med å ta den inn til Norge. Så kan du bestemme deg om du vil ha bilen når du ser den. For er bilen så bra som de skal ha det til får de solgt den uansett.
Hvis ikke GLEM DET
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

saabulf

Legg inn av saabulf » 30 aug 2004, 23:10

Bilen har gått 300'km, motoren 60 etter overhaling ser det ut til om du leser under der
Ups! det så jeg ikke :oops: :oops: da tror jeg glemmer det. Litt dumt av firma som skal importere den for meg å ikke opplyset det ! :-x
Vel sånn gårdet når man velger fransk i steden for tysk :D

Takk for svar!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 31 aug 2004, 12:33

Som andre påpeikar, om firmaet seier bilen er so veldig bra får de selt bilen for den summen uansett. Og prisen er lav for ein Aero med so lite på tellaren, so det er nok berre motor/gir som har ein km.stand på 60kkm. Når eg sjekka forholda for tysklandsimport for rundt 2.5-3 år sidan såg eg ofrt at ein bil som oppfyllte mine krav kosta rundt 10 000 EUR. Har i ettertid høyrt at det er ein del tyskarar som hentar eldre SAAB-ar i Sverige, pga. at prisnivået der er lavare, og utvalget i bra bilar er betre.
Og seie noko om standen utifrå desse knøttsmåbila i annonsa er håplaust. Monge bilar ser bra ut på avstand... :D
Og denne ser BTw ut til å vere ein versjon med 160hk, ein norsk eller svenskseld Aero har somregel 175hk.

Her er BTW ein link for dei som likar å kike på mobile.de utan å heilt kunne tysk: http://www.tyskland.org/tyskland-terminologi.htm
Elelrs er http://www.tyskland.org ein fin-fin plass å lese om gangen i import av bil, mykje av det same arbeidet må gjerast ved fks. svenske import, men en slepp det tullet med tollskilt osb.

Svar