hei.
Har en saab 900se 96 modell og lurte på hvor mye trykk jeg kan kjøre i turboen føre ting går i stykker.
er en stage 1 turbo fra speedparts.
og hvor mye hester tåler blokk og innmat føre det raser?
noen som har peil på det her?
takker får svar
mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 11 jul 2009, 01:18
- Navn: petter
- Bil: saab 900se turbo
- Sted: skien
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell
En annen ting er jo at det er en fryktelig dårlig idè å "kjøre trykk på turboen" som du sier, med mindre du har stålkontroll på hvordan dette gjøres. Jeg forstår det slik at du vil justere opp ladetrykket mekanisk uten å bytte software, og om du vil opp i maks av hva selve motoren tåler vil det si det samme som å drepe motoren. Skal du trimme så bruk software fra en seriøs trimleverandør, ikke begynn å klusse med ladetrykket uten at andre parametre er med i bildet.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell
Heisan..petter900turbo skrev:hei.
Har en saab 900se 96 modell og lurte på hvor mye trykk jeg kan kjøre i turboen føre ting går i stykker.
er en stage 1 turbo fra speedparts.
og hvor mye hester tåler blokk og innmat føre det raser?
noen som har peil på det her?
takker får svar
Siden du spør i forbindelse med Speedparts stage kan jeg informere om følgende

Motoren du har i bilen er etter manges mening noe av det mest solide SAAB har laget, speedparts med hjelp av BSR har tatt ut godt over 400 hk på standardmotor.Med standard motor menes org innmat i motor, men med andre dyser - turbo - eksos - ic - samt programvare/etter kjøring i testcelle

Ellers skal det sies at vi beviselig har tatt ut 520 hk "effekt hjul " på standardtopp T5 lik den som er i din bil...
Mvh
Bent

Close to your saab,closer to you with Speedparts
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell
Hei!
Velkommen til forumet vårt.
Dersom du har spørsmål om trimming, så skal de stilles i trimforumet. For å få tilgang dit må du melde deg inn i klubben.
Låser.
Velkommen til forumet vårt.
Dersom du har spørsmål om trimming, så skal de stilles i trimforumet. For å få tilgang dit må du melde deg inn i klubben.
Låser.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan