mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Låst
petter900turbo
Innlegg: 1
Registrert: 11 jul 2009, 01:18
Navn: petter
Bil: saab 900se turbo
Sted: skien

mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell

Legg inn av petter900turbo » 15 jul 2009, 12:16

hei.

Har en saab 900se 96 modell og lurte på hvor mye trykk jeg kan kjøre i turboen føre ting går i stykker.
er en stage 1 turbo fra speedparts.
og hvor mye hester tåler blokk og innmat føre det raser?
noen som har peil på det her?

takker får svar

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell

Legg inn av EdHunter N815 » 15 jul 2009, 20:11

En annen ting er jo at det er en fryktelig dårlig idè å "kjøre trykk på turboen" som du sier, med mindre du har stålkontroll på hvordan dette gjøres. Jeg forstår det slik at du vil justere opp ladetrykket mekanisk uten å bytte software, og om du vil opp i maks av hva selve motoren tåler vil det si det samme som å drepe motoren. Skal du trimme så bruk software fra en seriøs trimleverandør, ikke begynn å klusse med ladetrykket uten at andre parametre er med i bildet.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell

Legg inn av Bent N208 » 15 jul 2009, 21:11

petter900turbo skrev:hei.

Har en saab 900se 96 modell og lurte på hvor mye trykk jeg kan kjøre i turboen føre ting går i stykker.
er en stage 1 turbo fra speedparts.
og hvor mye hester tåler blokk og innmat føre det raser?
noen som har peil på det her?

takker får svar
Heisan..

Siden du spør i forbindelse med Speedparts stage kan jeg informere om følgende :lol:

Motoren du har i bilen er etter manges mening noe av det mest solide SAAB har laget, speedparts med hjelp av BSR har tatt ut godt over 400 hk på standardmotor.Med standard motor menes org innmat i motor, men med andre dyser - turbo - eksos - ic - samt programvare/etter kjøring i testcelle :lol:

Ellers skal det sies at vi beviselig har tatt ut 520 hk "effekt hjul " på standardtopp T5 lik den som er i din bil...

Mvh
Bent 8)
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: mye tåler orginal inmat og pakninger saab 900se 96 modell

Legg inn av Ingvar N629 » 16 jul 2009, 00:11

Hei!

Velkommen til forumet vårt.

Dersom du har spørsmål om trimming, så skal de stilles i trimforumet. For å få tilgang dit må du melde deg inn i klubben.

Låser.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Låst