Oljesprut ved pådrag, saab 9-5 2.0T

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Oljesprut ved pådrag, saab 9-5 2.0T

Legg inn av Aleks_ » 01 jun 2010, 20:17

Hva hjelper det å fylle på kaldt vann når du ikke har noe som driver vannet rundt i blokka?
Er det i orden at du har olje i kjølevæska?
barenstaden skrev:Og siden jeg ble så glad når jeg fant det ut, strammet jeg opp dumpventilen så jeg får lyden av turbosurge :D
Du gjorde HVA DA? :shock:


:|
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Oljesprut ved pådrag, saab 9-5 2.0T

Legg inn av Pål N526 » 01 jun 2010, 20:52

Ingvar N629 skrev:Jaja det var den turboen...
:lol: :lol: :lol:
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

barenstaden
Innlegg: 15
Registrert: 12 feb 2010, 11:43

Re: Oljesprut ved pådrag, saab 9-5 2.0T

Legg inn av barenstaden » 01 jun 2010, 22:00

Pål N526 skrev:
Ingvar N629 skrev:Jaja det var den turboen...
:lol: :lol: :lol:
Den har jeg hørt så uttallige mange ganger, og nå surger den opp til ca 2500 rpm med halv gass før ventilen tar over og slepper ut lufttrykket. En på jobben som har kjørt turbobil med samme instilling i over et år uten å legge merke til noe forskjell på turboen, ingen slakk, ingen ulyd, ingen slitasjemerker på skovlene eller noe :) Kjørte selv med havarert dump i et par dager som var helt låst, ingen problem... Husker ikke hvilken bil det er, men tror det var en Vauxhall, hvor den ble levert fra fabrikk uten dump, så tror nok de vet sånn ca hvor mye kortere levetid turboen har, og det kan ikke være veldig betydelig. Turboen min har dessuten ikke gått mer enn 30 000, og har ikke planer om å beholde den i mer enn 100 000 til :)

Så vil anbefale turbosurge for alle pengene en ny turbo er verdt :D
Saab 9-5 2.0t, 2000.

Svar