Er det i orden at du har olje i kjølevæska?
Du gjorde HVA DA?barenstaden skrev:Og siden jeg ble så glad når jeg fant det ut, strammet jeg opp dumpventilen så jeg får lyden av turbosurge
 
 
Moderator: Moderatorer
Du gjorde HVA DA?barenstaden skrev:Og siden jeg ble så glad når jeg fant det ut, strammet jeg opp dumpventilen så jeg får lyden av turbosurge
 
 
Ingvar N629 skrev:Jaja det var den turboen...
 
   
  
Den har jeg hørt så uttallige mange ganger, og nå surger den opp til ca 2500 rpm med halv gass før ventilen tar over og slepper ut lufttrykket. En på jobben som har kjørt turbobil med samme instilling i over et år uten å legge merke til noe forskjell på turboen, ingen slakk, ingen ulyd, ingen slitasjemerker på skovlene eller noePål N526 skrev:Ingvar N629 skrev:Jaja det var den turboen...

 Kjørte selv med havarert dump i et par dager som var helt låst, ingen problem... Husker ikke hvilken bil det er, men tror det var en Vauxhall, hvor den ble levert fra fabrikk uten dump, så tror nok de vet sånn ca hvor mye kortere levetid turboen har, og det kan ikke være veldig betydelig. Turboen min har dessuten ikke gått mer enn 30 000, og har ikke planer om å beholde den i mer enn 100 000 til
 Kjørte selv med havarert dump i et par dager som var helt låst, ingen problem... Husker ikke hvilken bil det er, men tror det var en Vauxhall, hvor den ble levert fra fabrikk uten dump, så tror nok de vet sånn ca hvor mye kortere levetid turboen har, og det kan ikke være veldig betydelig. Turboen min har dessuten ikke gått mer enn 30 000, og har ikke planer om å beholde den i mer enn 100 000 til 
