 
 Har endelig kjøpt meg Saab igjenn etter alt for mange år uten... Kjøpte en 9-3 1.9tid 2009 vector sedan(reg sent 08), passert 140000km nå.
En helt fantastisk bil å kjøre, drar super bra(chipet er den og), komfort i verdensklasse, og det skader heller ikke at den ser bra ut heller
 
  Men det er et MEN her... Når jeg skal starte opp bilen når den har stått "lenge", over natta ca, så må jeg kjøre starter lenge, høres ut som den nesten fyrer men den harker videre, og når den først starter så går den fint (så fint som den skal mener jeg). Men blir litt skeptisk til den trege starten, kan på mange måter høres litt ut som dårlig batteri, så den hoster litt før den omsider starter.
Vet det må byttes glødeplugger, men på en varm dag, skal dette være ett problem?
Vet og at det er snakk om at det blir byttet kabler fra batteriet til starter eller der omkring, men er det noe tips for hva jeg kan gjøre som kan forbedre det? Skal på Saab verksted snart, men føler det ikke er snart nok, og vil gjerne prøve noen tips om dere har
 jeg er ingen mekaniker, men noe kan jeg, bare at jeg syns det er veldig greit å få drømmebilen på ett orntlig legebesøk uansett. Andre ting som kan forårsake det jeg vil kalle veldig tung/treg start? Diesel filter? Eller er det noe alvorlig på gang?
 jeg er ingen mekaniker, men noe kan jeg, bare at jeg syns det er veldig greit å få drømmebilen på ett orntlig legebesøk uansett. Andre ting som kan forårsake det jeg vil kalle veldig tung/treg start? Diesel filter? Eller er det noe alvorlig på gang?   Håper det bare er en bagatell
  Håper det bare er en bagatell  
 Mvh Anders


 Det ble byttet glødeplugger da en plugg hadde for mye motstand, byttet ledningsnett fra batteri til starter noe som jeg mistenkte, og den fikk bedre turtall på starter. Snakka med verksted i dag, og den var fortsatt tungstartet
  Det ble byttet glødeplugger da en plugg hadde for mye motstand, byttet ledningsnett fra batteri til starter noe som jeg mistenkte, og den fikk bedre turtall på starter. Snakka med verksted i dag, og den var fortsatt tungstartet  Det kunne være 4 ting som var problemet sa de, registeret, men målinger viste ikke noe feil, dårlig toppakning, men den skulle vist ikke helt oppføre seg slik om det var det heller... husker ikke helt ordrett hva som ble sagt, men det kunne tyde på noe justering av ventiler, eller noe dyse kluss, pakning eller noe...
  Det kunne være 4 ting som var problemet sa de, registeret, men målinger viste ikke noe feil, dårlig toppakning, men den skulle vist ikke helt oppføre seg slik om det var det heller... husker ikke helt ordrett hva som ble sagt, men det kunne tyde på noe justering av ventiler, eller noe dyse kluss, pakning eller noe... 


 
   men egentlig glad for at det ble gjort, så vet jeg at jeg har en tipp topp motor, i en fantastisk bil
 men egentlig glad for at det ble gjort, så vet jeg at jeg har en tipp topp motor, i en fantastisk bil 