Hei..
Den siste uken har førerstolen i min 1993 OG900 vært litt på tryne. Når jeg reiser meg ut av den/bilen går setet opp i høyeste posisjon. Når jeg igjen setter meg inn i bilen går den til laveste.. Dersom noen sitter i setet og justerer høyden, siger den til laveste nivå igjen. Dvs. låser seg ikke i en høyde, slik den har gjort før.. Noen som vet hva problemet kan være? Er ikke noe stort problem for meg, verre med samboer som pleier å sitte høyere.. Tenker vel helst at dette fremskynder bytte av interiør til skinn..
MVH
Jørgen
Stol problem..
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Stol problem..
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Men burde den da jekke seg helt opp når jeg går utav den? Skal se på dette ved neste mulighet...Hjelle, N6 skrev:Er sikkert noko med mekanisma som gjer at stolen ikkje låser seg i høgda då. Ta av plastkåpa, sjekk rundt det tannhjulet der "akslingen" ifrå heve/senke mekanisma om noko har hoppa av.
Styrer med DAB og AUX
Jeg fikset broderns 900-91 en gang ( for ganske lenge siden, han hadde samme type av "katapultstol" som du. Husker ikke lengre ( Alzheimer?) riktig hva som var feilen, men det var en del som rett og slett hadde gått av der det tydeligvis lå en bremse/sperrefunksjon. Jeg fikk plukke av setetrekket helt samt nedre delen av trekket på ryggen. ( Da kunne jeg se hvordan det hele fungerte ) og det var rimelig lett å finne feilen.
Fikk ta en hel del fra en annen bil.
Jeg tror ( men er ikke sikker på att jeg husker rett ) att feilen lå i spake-enheten ( den du høydejusterer med )
Tok ikke så veldig lang tid, men det er klart - er du vei å bytte til skinn løser det jo samtidig problemet ditt på samme gang...
Fikk ta en hel del fra en annen bil.
Jeg tror ( men er ikke sikker på att jeg husker rett ) att feilen lå i spake-enheten ( den du høydejusterer med )
Tok ikke så veldig lang tid, men det er klart - er du vei å bytte til skinn løser det jo samtidig problemet ditt på samme gang...