9-3 Motorbytte
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
9-3 Motorbytte
Vurderer å bytte motor i en 9-3, 98 mod.2,0 130hk. Hva passer inn av motorer, 2,0T/2,3T,og hva må byttes?
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Motorbytte koster mye penger.
Jeg skiftet nettopp motor i 9-5'en min.
Det kom på 34000 kr.
Et par tusen til i henting av motor, men det fikk jeg finansiert på annen måte, så det regner jeg ikke med.
Du som skal bygge om fra i til T kan nok regne med å betale masse du også. Jeg anbefaler å selge den bilen du har, for så å kjøpe en original turbobil og heller trimme den litt.
I mine øyne er det billigere og lettere.
Jeg skiftet nettopp motor i 9-5'en min.
Det kom på 34000 kr.
Et par tusen til i henting av motor, men det fikk jeg finansiert på annen måte, så det regner jeg ikke med.
Du som skal bygge om fra i til T kan nok regne med å betale masse du også. Jeg anbefaler å selge den bilen du har, for så å kjøpe en original turbobil og heller trimme den litt.
I mine øyne er det billigere og lettere.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Så bortser jag från allt av kostnader, lovligt eller ikke och berättar vad du må bytte för att få turbo i den bilen.
Motor och girkasse, klutch som tåler den motor du sätter in, ledningsnett för turbomotor, motorstyrning till denna(i detta fall T5 eller en mer avanserad ECU, typ Autronic eller Nira).
Nu är inte jag säker på att det går lika lätt att göra det med en 9-3 som med en Ng900(1994-1997).
Då vet du det.
Men billigt är det inte.
Mitt råd: Sälj den bil du har, köp en med turbo orginalt!
Mvh Anders
Motor och girkasse, klutch som tåler den motor du sätter in, ledningsnett för turbomotor, motorstyrning till denna(i detta fall T5 eller en mer avanserad ECU, typ Autronic eller Nira).
Nu är inte jag säker på att det går lika lätt att göra det med en 9-3 som med en Ng900(1994-1997).
Då vet du det.
Men billigt är det inte.
Mitt råd: Sälj den bil du har, köp en med turbo orginalt!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
