I går da jeg var ute å kjørte så jeg at olje trykket plutselig begynte å gå ned... og når jeg sto på tomgang begynte olje lampa og lyse... så jeg stakk for å peile olje og fylte litt. Men etter en liten stund var det på'n igjen med det samme.. Parkerte bilen siden jeg trodde det kanskje var en lekasje, men når jeg peilet olje i dag tidlig hadde jeg masse olje og ingen lekasje. Trykket var også tilbake slik det skulle være.
Trykke har sunket litt siden jeg startet bilen, men det kan hende at det var ganske høyt på grunn av aut.choken eller noe.
Noen som har peiling på hva dette kan være?
Problemer med oljetrykket
Moderator: Moderatorer
Problemer med oljetrykket
Mvh Morten
-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt
-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Kan jo være at det er oljetrykksbryteren som lurer deg men ville absolutt ikke gitt meg før jeg fant feilen. Er det oljepumpa er det jo fare på ferde.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Det billigste er å kjøpe ny oljetrykksbryter og prøve med det. Koster vel cirka en hundrelapp +/-.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048