Problemer med oljetrykket

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Problemer med oljetrykket

Legg inn av mknestang » 04 apr 2006, 07:05

I går da jeg var ute å kjørte så jeg at olje trykket plutselig begynte å gå ned... og når jeg sto på tomgang begynte olje lampa og lyse... så jeg stakk for å peile olje og fylte litt. Men etter en liten stund var det på'n igjen med det samme.. Parkerte bilen siden jeg trodde det kanskje var en lekasje, men når jeg peilet olje i dag tidlig hadde jeg masse olje og ingen lekasje. Trykket var også tilbake slik det skulle være.

Trykke har sunket litt siden jeg startet bilen, men det kan hende at det var ganske høyt på grunn av aut.choken eller noe.

Noen som har peiling på hva dette kan være?
Mvh Morten

-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 04 apr 2006, 10:51

Kan jo være at det er oljetrykksbryteren som lurer deg men ville absolutt ikke gitt meg før jeg fant feilen. Er det oljepumpa er det jo fare på ferde.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 04 apr 2006, 11:22

Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke detta? Eller skal jeg bare sette den på verksted å få de til å se om de finner noe!?
Mvh Morten

-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 04 apr 2006, 11:36

Det billigste er å kjøpe ny oljetrykksbryter og prøve med det. Koster vel cirka en hundrelapp +/-.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 04 apr 2006, 11:40

ok.. takker
Mvh Morten

-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt

Svar