Problemer med turbotrykk 9000 B234R -94 *Problem løst* :D

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 21 apr 2006, 17:38

Kabelen til MV må vel være tilkopla på den andre sida også, sidan du målte 6v i kontakta?

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 21 apr 2006, 18:55

Han var en snartur innom her i dag, og vi fant ut at kontakten som sitter i styreboksen rett og slett ikke har ledningene som går til magnetventilen... Så det er ikke rart han bare har hatt grunnladetrykk. Han skulle koble opp de to ledningene som manglet i kveld. Vi fant også ut at magnetventilen hans var defekt ved å prøve den på bilen min.

mvh
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 298
Registrert: 15 aug 2004, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av knut N458 » 21 apr 2006, 20:25

Hmmm. Det forklarer jo litt.

Men jeg lurer på hva slags instrument som da målte 6 volt over to løse ledningsstumper :shock:

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 21 apr 2006, 21:32

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
9³ TurboX

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 21 apr 2006, 21:34

Nå går bilen som et uvær! :D

Men Knut, det var jeg som surra litt der. Det var 0,06V i de to ytterste kontaktene, mens den i mitten hadde 12V konstant med tenningen på.

Dro nye kabler fra stift 1 og 3 på magnetventilen til stift 2 og 26 i handsken til styreboksen! :)

Tusen takk for alle innspill, og ikke minst til Mortimer! 8)
9³ TurboX

Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 298
Registrert: 15 aug 2004, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av knut N458 » 21 apr 2006, 22:54

Toppers!
Det som trengtes var altså bare litt spenning på magnetventilen. Og 6V er noe helt annet enn 60mV... :D

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 21 apr 2006, 23:18

knut skrev:Toppers!
Det som trengtes var altså bare litt spenning på magnetventilen. Og 6V er noe helt annet enn 60mV... :D
Ja, noe helt annet det... :oops: Tenkte litt feil der, kan man si... :oops:
9³ TurboX

Svar