saab 900 16V turbo med direkte ignition
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Var borte hos han for noen dager siden å fikk sett litt.
Holdt tennkasetten med plugger i mot gods, og fikk sett at pluggene tente.
Hvordan skjekker du tenninga på DI. kan jo være helt feil tenning.
Hørtes ut som den fikk for mye bensin når vi gasset. Klarte å få den litt opp på turtall når jeg gasset rooolig. Virker som den får alt for mye bensin i hvertfall. Kan det være at den får fin mengde bensin, og at hele prob er tenninga?
Holdt tennkasetten med plugger i mot gods, og fikk sett at pluggene tente.
Hvordan skjekker du tenninga på DI. kan jo være helt feil tenning.
Hørtes ut som den fikk for mye bensin når vi gasset. Klarte å få den litt opp på turtall når jeg gasset rooolig. Virker som den får alt for mye bensin i hvertfall. Kan det være at den får fin mengde bensin, og at hele prob er tenninga?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Petter 900 T
- MAX BOOST
Har du 5.2 eller 5.5?Sicpa skrev:crank triggeren, hmmm. Nå skjønte jeg ikke mye, hvor skal jeg se og evt hva skal jeg gjøre for og finne ut om det er et problem!
sitter det et taggete/perforert hjul utenpå nedre reimhjul? i så fall kan dette ha vridd seg ut av posisjon, det er dette som tyrer tenningen...
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Synes å se en luftmassemåler på ett av bildene, og da har vel ikke Trionic (5.2 el 5.5). Mulig separat DI ( bare tenningssystem)?. Stikk innom en Saabforhandler og lån en annen DI-kassettSicpa skrev:5,5 -5,2 hmmm, skjønte ikke mye av dette eller( ganske grønn jeg), men det er nettopp byttet veiv føler, den som sitter i bakkant av motoren, denne styrer visst tenning!
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
5.2 og 5.5 er forskjellige versjoner av Trionic. Hvis du ikke har Trionic, men bare DI-APC tenning/motorstyring og LH Jetronic innsprøyting, så sitter turtallsgiveren bak remskiva fra veivakselen.
Symptomene du beskriver tyder mere på at det er noe feil med bensin/luft-blandingen enn tenningen. Men for sikkerhets skyld må du vel begynne med å bytte/rense pluggene hvis det ikke er gjort. Ellers er dette mulige feilkilder:
-tett luftfilter
-feil på luftmassemåler (lmm)(hvis du ikke har Trionic)
-vacuumlekkasje etter lmm (slanger, IC)
-for høyt bensintrykk
-innsprøytingsdyser som gir for mye bensin
-feil på kaldstartsanordning
Symptomene du beskriver tyder mere på at det er noe feil med bensin/luft-blandingen enn tenningen. Men for sikkerhets skyld må du vel begynne med å bytte/rense pluggene hvis det ikke er gjort. Ellers er dette mulige feilkilder:
-tett luftfilter
-for høyt bensintrykk
-feil på kaldstartsanordning
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
"5.2 og 5.5 er forskjellige versjoner av Trionic. Hvis du ikke har Trionic, men bare DI-APC tenning/motorstyring og LH Jetronic innsprøyting, så sitter turtallsgiveren bak remskiva fra veivakselen.
-tett luftfilter
-for høyt bensintrykk
-feil på kaldstartsanordning "
Pluggene er gjort reine og sjekka, så dem er i orden, Luftfilteret er nesten nytt, så da er det utelukket, Jeg fikk hentet o-ringene til dysa i dag så dem skal byttes når jeg får tid.Så da er det ihverfall ikke noe lekasje etter det.
-tett luftfilter
-for høyt bensintrykk
-feil på kaldstartsanordning "
Pluggene er gjort reine og sjekka, så dem er i orden, Luftfilteret er nesten nytt, så da er det utelukket, Jeg fikk hentet o-ringene til dysa i dag så dem skal byttes når jeg får tid.Så da er det ihverfall ikke noe lekasje etter det.
Bilen som jeg kjøpte
Det var feil relè til bensinstyringa, begge to var enkelt relè'r, nå er det bare å få kjøpt ny lyddemper, denne sprengte Roar i filler siden bensinpumpen hadde spruta hele natten.
Reparert for kr 25;-
Reparert for kr 25;-