Spesiell lyd m/ open air og automat
Moderator: Moderatorer
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Spesiell lyd m/ open air og automat
Som topicen sier så har jeg automat og open air kit fra SP.
Noen ganger når jeg slipper gassen sakte så får jeg sånn "rar" lyd, høres nesten ut som bilen "fjerter".
Er det sånn med automat eller er det noe galt?
Mvh Roy-kevin
Noen ganger når jeg slipper gassen sakte så får jeg sånn "rar" lyd, høres nesten ut som bilen "fjerter".
Er det sånn med automat eller er det noe galt?
Mvh Roy-kevin
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg vet ikke hva du mener med tilbakeslående dump. Mener du en åpen dump? en slik pssschh? For det jeg prøver å si er at jeg tror du vil få en slik lyd med open air og original resirkulerende dump. Jeg kan ikke forklare hvorfor, desverre. (og om jeg fortsatt misforstår hva du mener, så beklager jeg mas og rot
)

- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Når man har åpen dump og tilbakeslående ventil, så blir det annerledes lyd, sånn av-på-av-på lyd.... vanskelig å forklareEirik N396 skrev:Jeg vet ikke hva du mener med tilbakeslående dump. Mener du en åpen dump? en slik pssschh? For det jeg prøver å si er at jeg tror du vil få en slik lyd med open air og original resirkulerende dump. Jeg kan ikke forklare hvorfor, desverre. (og om jeg fortsatt misforstår hva du mener, så beklager jeg mas og rot)

Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Mener du en kvitrende lyd? Det får du når ventilen åpner for lite, og det er ikke bra for turboen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- TurboTor_ N579
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 01 des 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N579
- Navn: Tor Sumstad
- Bil: Audi A3
- Sted: Måløy
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ja. Og hva mener du med tilbakeslående ventil?kevin86 skrev:Ventilen åpner for lite?Ingvar N629 skrev:Mener du en kvitrende lyd? Det får du når ventilen åpner for lite, og det er ikke bra for turboen.
Hvem ventil da? Dumpventilen?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Den lyden du beskriver er trykk som slår tilbake i turboen. Det er ikke så bra for turboen og det kommer av at dumpventilen åpner og lukker om hverandre. Prøv å monter vakuumslangen til dumpventilen inn på en av koblingene på innsuget i stedet for den ene nippelen på spjeldhuset den sikkert sitter på nå.. Det er mulig det hjelper 

Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Var kobla på innsuget, men prøvde å koble den på spjeldhuset, da ble det verre, men prøvde å koble den på en annen nippel på innsuget og da ble det bedreMortimer-N18 skrev:Den lyden du beskriver er trykk som slår tilbake i turboen. Det er ikke så bra for turboen og det kommer av at dumpventilen åpner og lukker om hverandre. Prøv å monter vakuumslangen til dumpventilen inn på en av koblingene på innsuget i stedet for den ene nippelen på spjeldhuset den sikkert sitter på nå.. Det er mulig det hjelper

Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal