Ujevn gange
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Ujevn gange
Min 1985 900 T16 har fått noe rart for seg. Det hender at motoren stopper når jeg clutcher. Utenom dette går den greit på tomgang ellers.
Motoren har også en ujevn gange av og til. Eks hvis jeg ligger i ca 60, og skal holde den farta så går den å hakker litt. Går fint å kjøre, men det er noe feil. Hakkingen er der bare da jeg så vidt rører gasspedalen, når jeg gir mer gass går den fint. Skal sies at dette kommer og går.
Hva kan det være? Noen som har vært borti lignende? Kjedelig når den ellers så problemfrie 900 n får slike småfeil.
Motoren har også en ujevn gange av og til. Eks hvis jeg ligger i ca 60, og skal holde den farta så går den å hakker litt. Går fint å kjøre, men det er noe feil. Hakkingen er der bare da jeg så vidt rører gasspedalen, når jeg gir mer gass går den fint. Skal sies at dette kommer og går.
Hva kan det være? Noen som har vært borti lignende? Kjedelig når den ellers så problemfrie 900 n får slike småfeil.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
- 9000 Geir N371
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Ågotnes
Dårlig vakum er vel og en mulighet. Hadde slik feil på min 9000 for lenge siden. Døde av og til når eg trykket inn chlutchen...men kunne redde den ved å gi litt gass. Denne feilen gikk plutselig vekk av seg selv. Kan også ha gått vekk etter at eg "rusket og rasket" i slanger og kontakter og diverse i motorrommet... Jeg tenkte også på rusk i tomgangsregulatoren eller hva det heter, men hvis du ikke har det så er vel det noe annet.
Vakum eller bensin som sagt...?
Vakum eller bensin som sagt...?
Geir
-91 9000 CD 2.3i
-91 9000 CD 2.3i
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Får sjekke litt diverse slanger, og måle bensintrykket så får vi se.
Hvor er det best egnet å koble seg innpå for å måle bensintrykket? Får man kjøpt utstyr til å måle bensintrykket til en ok pris, eller må man til ett verksted?
Hvor er det best egnet å koble seg innpå for å måle bensintrykket? Får man kjøpt utstyr til å måle bensintrykket til en ok pris, eller må man til ett verksted?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998