
di og trimming
Moderator: Moderatorer
di og trimming
hei.. noen som vet om de bytter ut trykksensoren til di systemet ved trimming? lurer også på hvor mange bar den orginale er på? er vel ikke noe særlig å kjøre med 1,5 bar trykk viss sensoren ikke går høyere en 1 bar. di systemet er fra en 88 mod 9000. 

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Den går iallfall til 1,5. Men neste spm er hvilken bil dette er til, og hvordan du har tenkt å trimme. Siden du ville kjøpe 3-tråds lambda av meg er det ikke en T5 eller nyere, og siden det er DI er det vel en 9000 med DI/APC eller DI+APC?
Edit: ser nå at det er fra en -88. Da er det vel to trykksensorer inne i bildet, både den til DI og den til APC hvis du kjører med det. Den til APC husker jeg ikke hvor langt går, men skal se om jeg finner det igjen, jeg har det et sted..
Edit igjen: Trykksensoren til APC går også til 1,5 bar. Men jeg lurer fortsatt på hvordan du har tenkt å trimme dette her. Ikke at jeg har noe med det, men har du tenkt deg til 1,5 bar er det litt mer enn ladetrykksregulering som må til.
Edit: ser nå at det er fra en -88. Da er det vel to trykksensorer inne i bildet, både den til DI og den til APC hvis du kjører med det. Den til APC husker jeg ikke hvor langt går, men skal se om jeg finner det igjen, jeg har det et sted..
Edit igjen: Trykksensoren til APC går også til 1,5 bar. Men jeg lurer fortsatt på hvordan du har tenkt å trimme dette her. Ikke at jeg har noe med det, men har du tenkt deg til 1,5 bar er det litt mer enn ladetrykksregulering som må til.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
di
det er til en 9000cc t16 88 mod. men er ikke så veldig mye igjen av det orginale
har haltech innsprut men ikke tenning. så jeg monterte di fra en 88 mod cd di&apc. tatt vekk apc fra bilen så klart. den ble benket til 315 hk på 1.2 bar før jeg monterte tenninga. tenkte å kjøre på 1.5 bar nå. men viss du har rett med map sensoren, så skall ikke det være noe problem 


- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Over hode ikkematrox skrev:Ingen her på forumet som driver med trim...verdal skrev:Ingen som vet dette? rart trudde dere trimmet saabene deres

Det jag vet om map-sensorn är detta:
Orginal går upp till 2,5bar, men det betyder inte att den klarar 2,5bars turbotryck!
Det beror på att vi har en atmosfär som alltid ger oss ca. 1 bar, sen läggs turbotryck ovanpå det.
När man trimmar trionic5 för högre turbotryck så byts map-sensorn mot en 3bars för att klara detta.
Om det görs vid trimning av DI vet jag inte!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
