Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
eiluN506
- 2.0 bar

- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Legg inn
av eiluN506 » 06 feb 2007, 00:21

Leverte 9-5en til 90k service idag..
Fant ut at NÅ skulle det endelig bli litt Hirsch under huven, så jeg ringte og fikk pris/bestillte. Etter en halv time kom "glameldinga" om MYE registerlyd
Hvor vanlig er egentlig registerhavari på T7 motorene?? Jeg vet om 4 stk som har byttet før bilen var kjørt 90k
edit: endra topic. /Hjelle
Mvh
Eimund
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 06 feb 2007, 03:45
PÅ 9-5 är det god plats att fjerne bröstkåpan som täcker registret.
Få verksted att byta kamkjedjan, MEN fjerne kjedjan till balansaxlarna!
Du kommer inte att märka skillnad, men du spar dig för problem med den i framtiden.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
95Vector
- 0.7 bar

- Innlegg: 155
- Registrert: 02 feb 2007, 23:40
- Medlemsnummer: N883
- Bil: MY05 9-3 Aero cab.
Legg inn
av 95Vector » 07 feb 2007, 15:37
Saab900STCR skrev:PÅ 9-5 är det god plats att fjerne bröstkåpan som täcker registret.
Få verksted att byta kamkjedjan, MEN fjerne kjedjan till balansaxlarna!
Du kommer inte att märka skillnad, men du spar dig för problem med den i framtiden.
Mvh
HMMMMMM forklar litt mer om hvorfor gjøre noe med værdens beste bil

-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 07 feb 2007, 16:47
Därför att det är bara kjedjan till balansaxlarna som man måste av med bröstkåpan för att byta.
Kamkjedjan kan man byta till en delad kjedja och sedan byta genom att ta bort bara ventilkåpan.
Det minskar framtida servicekostnader betraktligt.
Jag säger inte att man ska göra så!
Men man kan göra så!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 07 feb 2007, 17:03
Jeg gjorde dette med 9-5'n min,kan ikke si jeg merket noe forskjell etterpå. Verkstedet skulle ikke ha så mye for å gjøre det samtidig som bilen var på service,min raslet litt.
2003 Saab 9-5 2.0t