12500,- (Registerlyd 9-5)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar

Har hatt registerhavari

Ja
3
11%
Ikke enda
25
89%
 
Stemmer totalt: 28

eiluN506
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 849
Registrert: 25 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: 506
Navn: Eimund Lunde
Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
Sted: Sandnes

12500,- (Registerlyd 9-5)

Legg inn av eiluN506 » 06 feb 2007, 00:21

:evil: :evil: Leverte 9-5en til 90k service idag..
Fant ut at NÅ skulle det endelig bli litt Hirsch under huven, så jeg ringte og fikk pris/bestillte. Etter en halv time kom "glameldinga" om MYE registerlyd :?
Hvor vanlig er egentlig registerhavari på T7 motorene?? Jeg vet om 4 stk som har byttet før bilen var kjørt 90k :evil:

edit: endra topic. /Hjelle
Mvh
Eimund

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 06 feb 2007, 03:45

PÅ 9-5 är det god plats att fjerne bröstkåpan som täcker registret.
Få verksted att byta kamkjedjan, MEN fjerne kjedjan till balansaxlarna!
Du kommer inte att märka skillnad, men du spar dig för problem med den i framtiden.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
95Vector
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 02 feb 2007, 23:40
Medlemsnummer: N883
Bil: MY05 9-3 Aero cab.

Legg inn av 95Vector » 07 feb 2007, 15:37

Saab900STCR skrev:PÅ 9-5 är det god plats att fjerne bröstkåpan som täcker registret.
Få verksted att byta kamkjedjan, MEN fjerne kjedjan till balansaxlarna!
Du kommer inte att märka skillnad, men du spar dig för problem med den i framtiden.

Mvh


HMMMMMM forklar litt mer om hvorfor gjøre noe med værdens beste bil :oops:

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 07 feb 2007, 16:47

Därför att det är bara kjedjan till balansaxlarna som man måste av med bröstkåpan för att byta.
Kamkjedjan kan man byta till en delad kjedja och sedan byta genom att ta bort bara ventilkåpan.
Det minskar framtida servicekostnader betraktligt.
Jag säger inte att man ska göra så!
Men man kan göra så!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 07 feb 2007, 17:03

Jeg gjorde dette med 9-5'n min,kan ikke si jeg merket noe forskjell etterpå. Verkstedet skulle ikke ha så mye for å gjøre det samtidig som bilen var på service,min raslet litt.
2003 Saab 9-5 2.0t

Svar