får bare grunnladetrykk og900 T8

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 16 feb 2007, 15:22

antunez skrev:tydeligvis mange med samme tullet, vi får høre med speedparts....
Har du også testet å sette tilbake de gamle? Hjalp det isåfall? :) Meget snodig dette her!

Brukeravatar
daytonabeach
1.2 bar
1.2 bar
Medlemsnummer: N950
Sted: Drøbak
Kontakt:

Legg inn av daytonabeach » 16 feb 2007, 18:24

Var på saab huset i oslo idag og snakket med en av gamle gutta som vet hva de driver med, etter den praten skal jeg aldri kjøpe mer motortekniske deler på SP, sikkert hyggelige karer de på Kjeller, men det de selger holder ikke mål med disse sære turboene vi har, med tanke på at ting skal fungere optimalt, fikk en lang, fin og begrunnet leksjon av Saab huset på det i dag.

Vel vel, håper jeg får igjen penger for feil kabler, plugger, billig fordelerlokk og rotor, og ikke en tilgodelapp, for jeg vet ikke når jeg kommer til å få brukt for den.

Nå er jeg kanskje litt provserende her, men saken er at jeg føler meg lurt når en viss butikk fremstår som eksperter på området og ikke leverer skikkelige varer.... Erstattet nytt origianlt Bosh lokk og rotor med de nye delene jeg fikk av sp igår, bare det gav meg ca 20% merkart bedre drag i bilen, og enda har jeg ikke byttet til originale kvalitetsplugger, de produseres nemlig i to varianter, en billig versj som er produsert i frankrike, og en kvalitetsversj som er prod i japan, synes det er riktig av meg å legge ut denne info... det er absolut ikke ment som noe drittslenging, men noe alle bør vite siden det er en del entusiaster her, noen vet det sikkert allerede, men har ikke ønsket å nevne det av ulike grunner :wink:

Floor it! 8)

Brukeravatar
antunez
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Navn: André Antunez Kongsgård
Bil: saab 900se, 1996
Sted: kongsberg,buskerud,norge

Legg inn av antunez » 16 feb 2007, 20:14

har satt tilbake det gamle nå, trykk endelig i orden.

Ottar N398
Overload!!!
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 16 feb 2007, 20:43

daytonabeach skrev:Var på saab huset i oslo idag og snakket med en av gamle gutta som vet hva de driver med, etter den praten skal jeg aldri kjøpe mer motortekniske deler på SP, sikkert hyggelige karer de på Kjeller, men det de selger holder ikke mål med disse sære turboene vi har, med tanke på at ting skal fungere optimalt, fikk en lang, fin og begrunnet leksjon av Saab huset på det i dag.

Vel vel, håper jeg får igjen penger for feil kabler, plugger, billig fordelerlokk og rotor, og ikke en tilgodelapp, for jeg vet ikke når jeg kommer til å få brukt for den.

Nå er jeg kanskje litt provserende her, men saken er at jeg føler meg lurt når en viss butikk fremstår som eksperter på området og ikke leverer skikkelige varer.... Erstattet nytt origianlt Bosh lokk og rotor med de nye delene jeg fikk av sp igår, bare det gav meg ca 20% merkart bedre drag i bilen, og enda har jeg ikke byttet til originale kvalitetsplugger, de produseres nemlig i to varianter, en billig versj som er produsert i frankrike, og en kvalitetsversj som er prod i japan, synes det er riktig av meg å legge ut denne info... det er absolut ikke ment som noe drittslenging, men noe alle bør vite siden det er en del entusiaster her, noen vet det sikkert allerede, men har ikke ønsket å nevne det av ulike grunner :wink:

Floor it! 8)
Har du noen sitater fra det saabhuset sa? Så og si alt Speedparts selger er jo fra scantech og det er jo dem som lager ganske mye av orginaldelene til saab. (Har jeg hørt, kan ikke dokumentere det da)
Og at du har fått 20% bedre drag av å bytte fordeler og lokk til bosch er forbi min fatte emne.
Riktignok har de problemer med tenningskablene og hvis du også bytta dem så er jeg med deg for bilen min gikk som en dass :wink:
Men det er da slikt som kan hende, Ikke kom her å si at du aldri har fått et produkt fra et annet sted som er defekt :roll:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
daytonabeach
1.2 bar
1.2 bar
Kontakt:

Legg inn av daytonabeach » 16 feb 2007, 21:21

Neida, men når jeg oppå det hele også mottar et bensinfilter jeg også bestilte i samme pakken, rent bortsett fra at det bare var esken til filteret og ikke noe inni, så meg jeg begynne å lure på hvor de har hodet henne, det er lov å gjøre en tabbe, men det her synes jeg var litt "mye" på en gang.
Har enda ikke fått satt på nye kabler eller byttet de pluggene jeg fikk idag, skal gjøre det i morgen.

Når jeg sier ca 20% så mener jeg ikke i tillegg til det som er originalt, men en forbedring av det værre som var :wink:

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 17 feb 2007, 00:34

Jeg har også erfaring for at tenningsdeler fra Beru ikke holder mål, ikke en gang i en vanlig 900 med forgasser. Hadde et problem med at bilen var vanskelig å starte når den hadde stått noen dager. Etter mye plunder fant jeg ut at kontaktene inni fordelerlokket irret nå bilen stod et par dager. Og det lokket var ikke gammelt. Byttet til et nytt fra Bosch, og bilen har siden fungert helt feilfritt. Så mitt tips uansett hvem som selger det: Bosch og NGK.

Mvh. Anders

Brukeravatar
daytonabeach
1.2 bar
1.2 bar
Kontakt:

Legg inn av daytonabeach » 17 feb 2007, 00:41

Ja Anders, tror ikke vi skal undervurdere verdien av litt dyrere deler spesielt til tenningssystem som åpenbart er superfølsomt, forskjellen mellom et billig og dyrt fordelerlokk er vel ikke stort mer en 1 femtilapp, og hvor viktig er det 1 eller 2 ganger i året ;-)

Brukeravatar
antunez
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

vdr: speedparts

Legg inn av antunez » 17 feb 2007, 09:16

jeg har også fått deler som ikke er bra nok, men det dreier seg mere om ett dårlig parti varer, de er meget gode på det de gjør, men kan få defekte varer de også. gjelder alt i næringslivet det.

men de tar selv kritikk, å tilbyr gode erstattnigs løsninger.

folk velger selv hvor de handler, men i stede for i bare si at speedparts har dårlige deler er tull. de har ofte bedre kvalitet enn saab sine egne deler til eldre deler.

jeg har jobbet i bransjen før, å vi handlet hos billig levrandører til saab og susuki som jeg jobbet for.

ta heller å finn løsninger ,ikke problemer.

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 17 feb 2007, 09:33

Ta en telefon til Beng og Ole og spør hvordan det henger i hop. Men man skal også få lov til å si sin side av saken uten å bli satt opp mot veggen. Synes det dukket opp mange rare og sinte innlegg her, noe som er mot normalt her på STCN forumet.
Saab er livet! :)

Brukeravatar
daytonabeach
1.2 bar
1.2 bar
Kontakt:

Legg inn av daytonabeach » 17 feb 2007, 09:43

Jeg tror vi runder av denne diskusjonen om sp her, jeg har sikkert bare vært uheldig som førsgangskunde hos de :-)

Når det gjelder plugger så er det selvf NGK vi snakker om, men de har to ulike produksjonslinjer, en billig, og en med høyere kvalitet, de billige produseres i Frankrike, og de andre i Japan, prisforskjellen er ikke særlig stor.
De Japanske jeg fikk kom i blå Saab esker.

Ha en riktig god helg alle sammen :P

Brukeravatar
daytonabeach
1.2 bar
1.2 bar
Kontakt:

Legg inn av daytonabeach » 17 feb 2007, 09:49

Vil bare presisere at Saabhuset aldri sa at Sp har dårlige varer, men han poengterte viktigheten ved å kjøpe varer med litt høyere kvalitet, og spesielt kanskje når det gjelder tenningsdeler som er en ømfintlig sak i disse turbo motorene i forhold til komunikasjon med APC osv...

Var ikke noe annet, folk som snakker direkte nedsettende om sine konkurenter er ikke særlig troverdige, men det gjorde de altså ikke ;-)

Brukeravatar
antunez
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

ang duskusjonen

Legg inn av antunez » 17 feb 2007, 12:15

jeg har mye dårlig og bra å si om mye, men jeg er enig i at vi legger denne tråden dø, å heller tar det opp hvis det kommer mere konkret info
life is a hell, but living is a bless.

ja til svenske priser...

art is a lifeform, and so are cars!!!!

Svar