Datasprut og DI kassett..?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Du har jo et slags datasprut allerede... eller er det ikke til bilen din?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Du mener du får mer effekt ut av å mappe den selv??? Å bytte ut Trionic 5.5 med f eks MS´n Spark er ikke akkurat å bytte seg opp... Hvor ofte har du forresten tenkt å gjøre endringer i HW på bilen?Daniel N683 skrev:Joda, det er min bil..
Men det er veldig tungvindt å kjøre fra Bodø til f.eks Tr.Heim (70 mil) - eller til sverige for å få mappet bilen når man gjør endringer..
Ser bare etter alternativer der ute..
Ikke for å være negativ, men jeg skjønner ikke helt fordelen...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ja, jeg skjønner tegninga. Spørsmålet er vel om du kommer til å vinne noe på den trimmen effektmessig når du må mappe selv.Daniel N683 skrev:Litt for å skaffe seg nye erfaringer.. og litt pga økonomi..
Jeg er ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe en komplett trimpakke.. så det blir vel dyser en dag.. IC en dag.. turbo en dag.. osv.. du skjønner tegninga..
Ideelt sett så mapper man om Trionic'en ved hardware endringer.. noe som kan bli komplisert her nord.. derfor leter man etter alternative veier å gå.
Det med å skaffe seg erfaringer og lære noe av det skjønner jeg godt at du vil, sånn sett kunne jeg godt tenke meg å gjøre det samme selv. Men med en 9k av "nyere" årgang? Nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Nira i3+ kan kopplas direkt mot ledningsnätet i en bil med T5.
Men det kostar...
Dessutom behöver du en gåen T5-box att ta "handsken" ifrån som i sin tur kopplas mot Nira.
Dom anbefaller också att man byter till svart DI eftersom den ger lite högre spänning till pluggarna.
Trollspeed använder och säljer Nira.
Läs mer på http://www.niramotorsport.com/
Mvh
Men det kostar...
Dessutom behöver du en gåen T5-box att ta "handsken" ifrån som i sin tur kopplas mot Nira.
Dom anbefaller också att man byter till svart DI eftersom den ger lite högre spänning till pluggarna.
Trollspeed använder och säljer Nira.
Läs mer på http://www.niramotorsport.com/
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund