øøhhhhhhh hva F*** skjer med ladetrykket????

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Nightrider88
Innlegg: 18
Registrert: 31 mar 2007, 00:40

øøhhhhhhh hva F*** skjer med ladetrykket????

Legg inn av Nightrider88 » 15 apr 2007, 13:26

meg igjen som sliter med ladetrykk. Når jeg fikk bilen gikk den på 0,45 i ladetrykk. så når jeg kjørte en del så gikk den ned til 0,3. så i går gikk den opp på rundt 0,7-0,8 og da gikk den veldig bra. sånn var den i 3-4 timer. men så plutselig. Får den fullt trykk når den begynner og lade, men når den kommer opp på 4000omdr. akselerer den ikke mer og hvis jeg tvinger den med mer gass. så bare smeller det skikkelig høyt og lukter svidd. er dette turboen eller er det den orginale wastegaten som er føcka?
Saab 900 turbo T8, 1984modell!

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 15 apr 2007, 17:47

Har du APC på bilen din?
Viss du har det, ta ut sikringen, og sjekk om grunnladetrykk er OK.
Kontroller slangane til wastegaten for lekkasje.

Du seier at det smeller...., er det i eksosanlegg eller framme i motorrom?


Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Nightrider88
Innlegg: 18
Registrert: 31 mar 2007, 00:40

Legg inn av Nightrider88 » 15 apr 2007, 21:13

Smeller framme i motorrom........
Saab 900 turbo T8, 1984modell!

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 15 apr 2007, 22:28

Som Vegard sier, sjekk først glt. Sjekk også at det er dønn stabilt.

Sjekk også tenningsinnstillinga di, samt at vacuumklokka på fordeleren funker som den skal, slik at den justerer ned tenninga når du får ladetrykk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar