øøhhhhhhh hva F*** skjer med ladetrykket????
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 31 mar 2007, 00:40
øøhhhhhhh hva F*** skjer med ladetrykket????
meg igjen som sliter med ladetrykk. Når jeg fikk bilen gikk den på 0,45 i ladetrykk. så når jeg kjørte en del så gikk den ned til 0,3. så i går gikk den opp på rundt 0,7-0,8 og da gikk den veldig bra. sånn var den i 3-4 timer. men så plutselig. Får den fullt trykk når den begynner og lade, men når den kommer opp på 4000omdr. akselerer den ikke mer og hvis jeg tvinger den med mer gass. så bare smeller det skikkelig høyt og lukter svidd. er dette turboen eller er det den orginale wastegaten som er føcka?
Saab 900 turbo T8, 1984modell!
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Har du APC på bilen din?
Viss du har det, ta ut sikringen, og sjekk om grunnladetrykk er OK.
Kontroller slangane til wastegaten for lekkasje.
Du seier at det smeller...., er det i eksosanlegg eller framme i motorrom?
Vegard
Viss du har det, ta ut sikringen, og sjekk om grunnladetrykk er OK.
Kontroller slangane til wastegaten for lekkasje.
Du seier at det smeller...., er det i eksosanlegg eller framme i motorrom?
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 31 mar 2007, 00:40
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Som Vegard sier, sjekk først glt. Sjekk også at det er dønn stabilt.
Sjekk også tenningsinnstillinga di, samt at vacuumklokka på fordeleren funker som den skal, slik at den justerer ned tenninga når du får ladetrykk.
Sjekk også tenningsinnstillinga di, samt at vacuumklokka på fordeleren funker som den skal, slik at den justerer ned tenninga når du får ladetrykk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan