Kortere stag, høyere glt.
Petter
Ladetrykk 0.8 med SP steg 1
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Funka med fjær=) Bilen går veldig godt nå=) MYE bedre.Ingvar N629 skrev:Kjappere respons; niks.kevin86 skrev:Hmm, hvis man ser bilen forfra, så har jeg skrudd staget til venstre.knut skrev:Prøv med en ekstra fjær på WG. En clutchfjær skal visst passe bra. Du må da regne med å slakke staget litt igjen for å få 0,45bar glt.
Riktig? Men hvor skal jeg sette denne ekstra fjæren?
Vil bilen få litt kjappere respons når glt er høyere?
Takker veldig mye for svar
Ellers er det en jallametode som funker; fest ei fjær på festet til wg-staget på turboen og dra den til wg klokka eller noe.. Da holder den imot mer. Fjær fra ei kontorlampe (sånn lang ledda sak) passer fint.
Men bytt helst klokka! Er en membran inni der også som ikke har all verdens levetid, og din er sikkert like gammal som bilen..
Men hvor mye koster en ålreit wastegate? Mye jobb å bytte?
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID