Ladetrykk 0.8 med SP steg 1

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 12 okt 2006, 07:11

Kortere stag, høyere glt.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
kevin86
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 306
Registrert: 25 mar 2006, 15:31
Medlemsnummer: N659
Navn: kevin Utsi
Bil: Saab 95 Vector
Kontakt:

Legg inn av kevin86 » 15 okt 2006, 21:50

Ingvar N629 skrev:
kevin86 skrev:
knut skrev:Prøv med en ekstra fjær på WG. En clutchfjær skal visst passe bra. Du må da regne med å slakke staget litt igjen for å få 0,45bar glt.
Hmm, hvis man ser bilen forfra, så har jeg skrudd staget til venstre.
Riktig? Men hvor skal jeg sette denne ekstra fjæren?
Vil bilen få litt kjappere respons når glt er høyere?

Takker veldig mye for svar :)
Kjappere respons; niks.

Ellers er det en jallametode som funker; fest ei fjær på festet til wg-staget på turboen og dra den til wg klokka eller noe.. Da holder den imot mer. Fjær fra ei kontorlampe (sånn lang ledda sak) passer fint.
Men bytt helst klokka! Er en membran inni der også som ikke har all verdens levetid, og din er sikkert like gammal som bilen..
Funka med fjær=) Bilen går veldig godt nå=) MYE bedre.
Men hvor mye koster en ålreit wastegate? Mye jobb å bytte?
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID

Svar