Ole-P-N154 skrev:Et lite tilsvar til Utengen (og en av hans disippler):
Ja, jeg har også fått med meg at det finnes SAAB-eiere som får problemer med bilene sine, men skyldes dette alltid open air? Eller at folk har kjøpt trim av en annen leverandør enn din arbeidsgiver?
Kan det tenkes at noen ikke følger de anvisninger ang. vask ol som leverandørene av open air gir, og at det kan føre til problemer?
Hvis det er slik at open air er roten til alt ondt, hva kommer det da av at det er personer som forsvarer open air som har fått jobben med å programmere motorene i Konigsegg, og ikke noen i Hirsch- systemet? For en som driver med "motor-drap" kan vel umulig bli akseptert i dette miljøet, og på dette nivået?
Har forresten vært sammen med flere av dem nå i helgen (en stor hilsen til dere andre som også var tilstede

).
Som du/dere skjønner "ulv ulv -følelsen" er her fortsatt, bare forsterket.
Jeg er nemlig blandt de som liker bevis bedre enn tro!
Jepp, alle problemer med Saab skyldes montering av open air, alt fra slitte foringer til manglende pixler i SiD!

(Kunne bare ikke dy meg!

)
Hverken biler eller motorer bryter sammen bare fordi LMM ryker, i T7 og T8 er det OGSÅ MAP SENSOR! Det betyr at ting kan fungere tilsynelatende bra, selv med feil på LMM. Når du spør om det ikke kan være at noen ikke følger anvisninger ang. vask ol (regner med at du mener vask og oljing), så klart kan det bidra til feil, men det må jo regnes som en av farene med bommullsfilter, innsats eller open air!
Å insinuere at medlemmer her, som faktisk har som levebrød å selge eller utvikle ting som øker ytelsen på en motor, sitter og roper "ulv, ulv", bare for at noen ikke skal handle hos en konkurent virker for meg respektløst..
Mange har hatt problem med LMM, også andre merker, dette er en ømtålig del, den tåler dårlig både skitt og olje.
Hvorfor fikk ikke AMG jobben med å lage engine magagement systemet til Koenigsegg da?

Eller MTM??

Er det bare et firma som er bra, fordi det er de som jobber hos Christian von K? Det der er barnehageargument, og du vet det. Og bare så det er sagt: Jeg er i hvertfall ingen disippel for noen, likte bare ikke den respektløse tonen som var her. De profesjonelle (Speedparts og Utengen(på vegne av Hirsch?) har holdt seg til det de kan.

Det bør alle gjøre.
Hvaslags filter er det på Egget forresten?? Tipper det er et som passer til elektronikken på motoren...

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)