å bilen din slukte vann?Ingvar N629 skrev:Kommer an på boltene, er en FAQ om det. Men som sagt så KAN det være en dyse som ikke er helt enig, min var likedan før jeg bytta dyser.Datapaal N526 skrev:er ikke sikkert på hvilket moment det skal "etterdraas" med, TROR det er løsne på hver enkelt (en i gangen)også 40 NM men er IKKE sikker, så kan noen bekrefte dette?
OG900s kaldstarter bare på 3 syl.
Moderator: Moderatorer
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
sjekka fargen på dysene og de e orange. tror de grønne kun satt på -90 mod og flower litt mer.Ingvar N629 skrev:Er den giveren mellom innsugsrør 2 og 3 som er tempgiver til motorstyringa ja. Men jeg tror nok ikke det er den. Om det ikke hjalp å bytte plugger så er det heller problem med dysene. Skal være grønn ring på dysene dine, jeg har fire stk liggende. En eller flere av dem lekker, men du kan jo feilsøke med dem hvis du ikke finner noe annet alternativ. Starter den lett forresten?
tror ikkje det e dysene. nå har eg prøvd 2 ganga med å sleppa ud trykket i ekspansjontanken itte varmkjørt motor og begge gangane starte bilen heilt perfekt når'an e kalde igjen.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
Fikk sånne symptomer på Turboen før topp-pakningen gikk. Men hadde samme greia på '87 i'en også men der gikk aldri topp-pakningen. Og på toppen av det hele så er det likedan på Nissan jeg har nå. Så jeg har bare blitt vant med at gamle biler surrer på 3 sylindre til de blir passelig varm. 

Saab er livet! 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Nei såklart ikke... Har ikke fått med meg det jeg, må vel ta på meg briller neste gang.Datapaal N526 skrev:å bilen din slukte vann?Ingvar N629 skrev:Kommer an på boltene, er en FAQ om det. Men som sagt så KAN det være en dyse som ikke er helt enig, min var likedan før jeg bytta dyser.Datapaal N526 skrev:er ikke sikkert på hvilket moment det skal "etterdraas" med, TROR det er løsne på hver enkelt (en i gangen)også 40 NM men er IKKE sikker, så kan noen bekrefte dette?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan