OG900s kaldstarter bare på 3 syl.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 29 nov 2006, 18:34

Ingvar N629 skrev:
Datapaal N526 skrev:er ikke sikkert på hvilket moment det skal "etterdraas" med, TROR det er løsne på hver enkelt (en i gangen)også 40 NM men er IKKE sikker, så kan noen bekrefte dette?
Kommer an på boltene, er en FAQ om det. Men som sagt så KAN det være en dyse som ikke er helt enig, min var likedan før jeg bytta dyser.
å bilen din slukte vann?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 29 nov 2006, 19:08

Ingvar N629 skrev:Er den giveren mellom innsugsrør 2 og 3 som er tempgiver til motorstyringa ja. Men jeg tror nok ikke det er den. Om det ikke hjalp å bytte plugger så er det heller problem med dysene. Skal være grønn ring på dysene dine, jeg har fire stk liggende. En eller flere av dem lekker, men du kan jo feilsøke med dem hvis du ikke finner noe annet alternativ. Starter den lett forresten?
sjekka fargen på dysene og de e orange. tror de grønne kun satt på -90 mod og flower litt mer.

tror ikkje det e dysene. nå har eg prøvd 2 ganga med å sleppa ud trykket i ekspansjontanken itte varmkjørt motor og begge gangane starte bilen heilt perfekt når'an e kalde igjen.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 29 nov 2006, 22:45

Fikk sånne symptomer på Turboen før topp-pakningen gikk. Men hadde samme greia på '87 i'en også men der gikk aldri topp-pakningen. Og på toppen av det hele så er det likedan på Nissan jeg har nå. Så jeg har bare blitt vant med at gamle biler surrer på 3 sylindre til de blir passelig varm. :p
Saab er livet! :)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 30 nov 2006, 13:56

Datapaal N526 skrev:
Ingvar N629 skrev:
Datapaal N526 skrev:er ikke sikkert på hvilket moment det skal "etterdraas" med, TROR det er løsne på hver enkelt (en i gangen)også 40 NM men er IKKE sikker, så kan noen bekrefte dette?
Kommer an på boltene, er en FAQ om det. Men som sagt så KAN det være en dyse som ikke er helt enig, min var likedan før jeg bytta dyser.
å bilen din slukte vann?
Nei såklart ikke... Har ikke fått med meg det jeg, må vel ta på meg briller neste gang.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar