t8 har ikkje avlastningsventil originaltKongerudN344 skrev:Avlastningsventil???
får bare grunnladetrykk og900 T8
Moderator: Moderatorer
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- antunez
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 09 aug 2006, 10:41
- Navn: André Antunez Kongsgård
- Bil: saab 900se, 1996
- Sted: kongsberg,buskerud,norge
bare glt enda
har feilsøkt apc og elektro+ vakuum, mulig jeg har oversett noe men kan ikke skjønne hva!!!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hva har du feilsøkt på apc:en da? Hva har du i glt? Som sagt legg meg til på msn så tipper jeg vi fikser det...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
Samme problem her.... pussig
Har en 900 turbo 8 vent, '88.
Fikk tenningsdeler pakke fra SP idag, har hatt litt fusk under kjøring i det siste, på feks motorvei med litt gasspådrag nøler motoren eller smålugger litt, det jevnes ut når turtallet og turbotrykk øker.
Jeg startet med å bytte rotor, lokk og kabler, startet opp og fikk tikkelyd fra coil, ledningskontakt inn til coil på nye ledn virket smalere, kan det ha forårsaket dårlig kontakt? derav tikkelyden...
Byttet tilbake til gamle, da forsvant den lyden, testkjørte og merket at akselerasj var vesentlig mye slappere og fikk ikke mer turbotrykk en at nålen stod rett opp (såvidt inn på det gule) er det forresten det som defineres som grunnladetrykk?
Skiftet tilbake til det gamle lokket og rotor uten at det heller hjalp... står igjen å bytte tilbake til gamle ledninger... Kan det være en annen motstand i de nye en i de gamle?
Hvor langt opp skal nålen på turbotrykkmeter gå med normal instilling uten mod, min gikk før dette tullet ca 80% opp på den gule streken...
Mange spørsmål og få svar, håper noen kan hjelpe en fersking her, SP har tatt vinterferie og er ikke tilbake før mandag
Fikk tenningsdeler pakke fra SP idag, har hatt litt fusk under kjøring i det siste, på feks motorvei med litt gasspådrag nøler motoren eller smålugger litt, det jevnes ut når turtallet og turbotrykk øker.
Jeg startet med å bytte rotor, lokk og kabler, startet opp og fikk tikkelyd fra coil, ledningskontakt inn til coil på nye ledn virket smalere, kan det ha forårsaket dårlig kontakt? derav tikkelyden...
Byttet tilbake til gamle, da forsvant den lyden, testkjørte og merket at akselerasj var vesentlig mye slappere og fikk ikke mer turbotrykk en at nålen stod rett opp (såvidt inn på det gule) er det forresten det som defineres som grunnladetrykk?
Skiftet tilbake til det gamle lokket og rotor uten at det heller hjalp... står igjen å bytte tilbake til gamle ledninger... Kan det være en annen motstand i de nye en i de gamle?
Hvor langt opp skal nålen på turbotrykkmeter gå med normal instilling uten mod, min gikk før dette tullet ca 80% opp på den gule streken...
Mange spørsmål og få svar, håper noen kan hjelpe en fersking her, SP har tatt vinterferie og er ikke tilbake før mandag

-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland




900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
Det var interessant å høre for de er det eneste jeg ikkke har prøvd å sette tilbake igjen, men det er det første jeg skal prøve i morgen, hvis det blir bedre er det helt klart noe problem med disse ledningene... holder dere oppdatert hvis jeg finner ut av detEliah skrev:Skulle nesten tro speedparts har fått inn et dårlig parti kabelsett. Mitt var som ditt bare enda verre
Jeg kjøpte et nytt Beru sett og det funka. Har riktignok vert endel snåle greier med bilen min i det siste så jeg trodde det var den som var "vanskelig"
Får sende kablene tilbake da

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Samme problem her.... pussig
Tikkelyden du snakker om kommer nok fra magnetventilen(MV), en brun sak med 3 slanger og en kontakt på, som står like ved coilen. Jeg tipper (som Ottar) at bankesensoren registrerer tenningsbank etter at du byttet kabler. Når den gjør det, begynner MVen å tikke, og bilen går på grunnladetrykk (GLT).daytonabeach skrev:Jeg startet med å bytte rotor, lokk og kabler, startet opp og fikk tikkelyd fra coil (...)
For øvrig kan jeg skrive under på det som Ottar sier - de nye pluggkablene lagde bare trøbbel. Vi byttet frem og tilbake et par ganger, men hver gang vi monterte de nye fikk vi problemer.
Prøv å sett tilbake de gamle kablene du!


- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
Good afternoon!
Da er det hevet over enhver tvil at her er det snakk om feil i kablene, satte tilbake de gamle, og hvis der var trykket tilbake, må ha vært et parti med pappkjærner de har fått billig
Pluggene jeg har fått er også feil type
Blir dyrt og kjør frem og tilbake fra drøbak til sp for å bytte ting jeg får feil hele tiden
Da er det hevet over enhver tvil at her er det snakk om feil i kablene, satte tilbake de gamle, og hvis der var trykket tilbake, må ha vært et parti med pappkjærner de har fått billig

Pluggene jeg har fått er også feil type

Blir dyrt og kjør frem og tilbake fra drøbak til sp for å bytte ting jeg får feil hele tiden

- daytonabeach
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
Jeg baRE MÅ legge ut denne linken her, en tilsynelatende pen turbo '91 med lav km ble i dag solgt for 5000, heldig han som fikk den
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9393782

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9393782
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- antunez
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 09 aug 2006, 10:41
- Navn: André Antunez Kongsgård
- Bil: saab 900se, 1996
- Sted: kongsberg,buskerud,norge
har snakket med speedparts
de tar imot og sender ut nye, bare avtal på tlf. event litt ekstra rabatt ved neste handel som kompen--- for sende utgifter osv.
veldig enkelt og greit.
veldig enkelt og greit.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt: