startproblemer og generelt dårlig drag når kald (ok når varm
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
og da begynte jeg på å bytte pakning på turboen, gikk rett til h****** fra første stund
alle utenom ene bolten knakk jo seff, og seff passer ikke noen batteridrill der heller, så må ut med hele turbo'n og fikse det inni bua mi på søylebormaskinen
alle utenom ene bolten knakk jo seff, og seff passer ikke noen batteridrill der heller, så må ut med hele turbo'n og fikse det inni bua mi på søylebormaskinen
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
og nå ble det seff enda en strek i regninga
har sett at ene motorfester er sveiset, og seff sitter jo det i veien for å få av eksosmanifolden og da, så blir å demontere enda mer
aå mye ball bare for å bytte en h******** pakning

har sett at ene motorfester er sveiset, og seff sitter jo det i veien for å få av eksosmanifolden og da, så blir å demontere enda mer
aå mye ball bare for å bytte en h******** pakning


1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Skal være mulig å ta av manifoil uten å røre motorfeste. Det har ihvertfall vi gjort 2-3 ganger!janerik171187 skrev:og nå ble det seff enda en strek i regninga
har sett at ene motorfester er sveiset, og seff sitter jo det i veien for å få av eksosmanifolden og da, så blir å demontere enda mer
aå mye ball bare for å bytte en h******** pakning![]()

-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
er en eller annen idiot som har sveiset fast en metallplate i veien (motorfestet har sikkert knekt en gang i tia)Eirik N396 skrev:Skal være mulig å ta av manifoil uten å røre motorfeste. Det har ihvertfall vi gjort 2-3 ganger!janerik171187 skrev:og nå ble det seff enda en strek i regninga
har sett at ene motorfester er sveiset, og seff sitter jo det i veien for å få av eksosmanifolden og da, så blir å demontere enda mer
aå mye ball bare for å bytte en h******** pakning![]()
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
da er turbo'n av og fikset gjengene og pakningen
fant jo seff en feil å da, slangen inn i turboen hadde en gigantisk sprekk, så endel av feilen ligger nok der (diiiiiiiiiiiiiiiger falskluft vøtt)
skal få kjøpt en ny en ivaffall
bilder om det er int
fikset gjengene:


sprekken

noen som hvet hva som skal være koplet på her (slangen som er blendet)??

forresten
skal det være slark inni turboen? isåfall hvilke veier?
og, er det normalt at det ikke renner olje ut når jeg skrur av rørene inn til turboen? ifølge peilepinnen er det fin mengde olje i motoren ivaffall
fant jo seff en feil å da, slangen inn i turboen hadde en gigantisk sprekk, så endel av feilen ligger nok der (diiiiiiiiiiiiiiiger falskluft vøtt)
skal få kjøpt en ny en ivaffall
bilder om det er int

fikset gjengene:
sprekken

noen som hvet hva som skal være koplet på her (slangen som er blendet)??
forresten
skal det være slark inni turboen? isåfall hvilke veier?
og, er det normalt at det ikke renner olje ut når jeg skrur av rørene inn til turboen? ifølge peilepinnen er det fin mengde olje i motoren ivaffall
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Slangen er blendet da den kun brukes på t16
T8 måler trykket fra en nippel på spjellhuset
Slark skal det vel være litt av opp og ned men ikke inn og ut
Hvis du sjønte noe av det 


Slark skal det vel være litt av opp og ned men ikke inn og ut


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
isåfall så har jeg godkjent slarkEliah skrev:Slangen er blendet da den kun brukes på t16T8 måler trykket fra en nippel på spjellhuset
![]()
Slark skal det vel være litt av opp og ned men ikke inn og utHvis du sjønte noe av det

kun opp/ned men ikke inn/ut
noen som vet om et sted som selger gummislange på Ø60mm? beste jeg fant var forvarme slange (som er en myk alu slange) eller radiatorslange på 50mm
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Der er nok kilden til dine problemer ja... At jeg kunne glemme falskluft da jeg svarte deg tidligere...janerik171187 skrev: noen som vet om et sted som selger gummislange på Ø60mm? beste jeg fant var forvarme slange (som er en myk alu slange) eller radiatorslange på 50mm

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
da har jeg fått byttet slangen, satt bare på no midlertidig alu slange der
ble mye bedre, starter med en gang og går ok fra første stund
men får for mye bensin nå siden co'n ble justert når jeg hadde flaskluft
så skal justere til helga
men sperrer som den skal nå da
ble mye bedre, starter med en gang og går ok fra første stund
men får for mye bensin nå siden co'n ble justert når jeg hadde flaskluft

så skal justere til helga
men sperrer som den skal nå da

1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket