jeg hadde tenkt å gå denne veien for "bankediode" på trionic:
"Just connect cathode of LED to T5 pin 8 (should be empty) and anode via proper resistor (680R) to switched 12V. I have used in M96 and M94 9k ECU, but should work in other years aswell I think.
EDIT: proven in road conditions, when led lit > boost down."
Bankediode
Moderator: Moderatorer
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Bankediode
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bankediode
Det går jo kanskje, har aldri prøvd selv, men da vet du vel ikke at det er tenningsbank den gir signal for?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- utengen
- 1,5 bar
- Innlegg: 430
- Registrert: 04 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N038
- Sted: Norge, Sveits
- Kontakt:
Re: Bankediode
Hei
Mulig det fungerer, men jeg vet ikke hva slags signal som sendes ut på denne pinnen.
Banke følsomheten skjer i 2 steg, altså først så indikerer den lett bank så litt hardere, leser man med Tech2 så viser den bare bank eller ikke.
For og være sikker på at det er dette som vises så burde man koble opp en Tech2 eller noe som viser hva som skjer når den dioden blinker.
Er det noen som vil teste så kan jeg stille opp med real tids verktøy og sjekke om hva som skjer.
Mvh
Tommy Utengen
Mulig det fungerer, men jeg vet ikke hva slags signal som sendes ut på denne pinnen.
Banke følsomheten skjer i 2 steg, altså først så indikerer den lett bank så litt hardere, leser man med Tech2 så viser den bare bank eller ikke.
For og være sikker på at det er dette som vises så burde man koble opp en Tech2 eller noe som viser hva som skjer når den dioden blinker.
Er det noen som vil teste så kan jeg stille opp med real tids verktøy og sjekke om hva som skjer.

Mvh
Tommy Utengen
900TTR M94
93SC 1,9 TID M07
STCN 038

93SC 1,9 TID M07
STCN 038
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Innlegg: 358
- Registrert: 01 sep 2006, 22:28
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
Re: Bankediode
Tommy, jeg trengte og lese litt om dette her. Derfor søkte jeg opp manualen til T5 på nett (pdf format). På side 146 i denne står det en detaljert forklaring på hvordan man skal legge opp til en bankediode på Trionic systemet. Og vet du hva...? Det er slik som Edward N812 sier. Man benytter PIN 8.utengen skrev:Hei
Mulig det fungerer, men jeg vet ikke hva slags signal som sendes ut på denne pinnen.
Banke følsomheten skjer i 2 steg, altså først så indikerer den lett bank så litt hardere, leser man med Tech2 så viser den bare bank eller ikke.
For og være sikker på at det er dette som vises så burde man koble opp en Tech2 eller noe som viser hva som skjer når den dioden blinker.
Er det noen som vil teste så kan jeg stille opp med real tids verktøy og sjekke om hva som skjer.![]()
Mvh
Tommy Utengen


M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Bankediode
må innrømme at jeg har sitti noen timer og lest gjennom den pdf'en ja.. det er forresten ikke noen offisiell manual, den er et resualtat av et samarbeid blant noen vanvittige flinke og dedikerte folk fra litt rundt om i verden, med stor interesse for T5 og mapping av det.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Innlegg: 358
- Registrert: 01 sep 2006, 22:28
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
Re: Bankediode
Edward N812 skrev:må innrømme at jeg har sitti noen timer og lest gjennom den pdf'en ja.. det er forresten ikke noen offisiell manual, den er et resualtat av et samarbeid blant noen vanvittige flinke og dedikerte folk fra litt rundt om i verden, med stor interesse for T5 og mapping av det.
Det er jeg fullstendig klar over, men siden den var så gjennomført bra skrevet så falt ordvalget på manual



M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bankediode
Om det signalet indikerer at Trionic endrer bensinmengde, tenningstidspunkt og/eller turbotrykk pga tenningsbank, så har jeg definitivt lært noe nytt i dag!LeonLatex(Weborakel) skrev: Man benytter PIN 8.

Hadde vært interessant å vite!utengen skrev: For og være sikker på at det er dette som vises så burde man koble opp en Tech2 eller noe som viser hva som skjer når den dioden blinker.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan