varmeapparatet i og900 er ett av de beste jeg har vært borti. ingen problem å få badstuAtzz N1868 skrev:Uansett, varmer som F når jeg har på full guffe, fjerner til og med is på bakruta
Varmeapparatkran, OG900
Moderator: Moderatorer
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Varmeapparatkran, OG900
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: Varmeapparatkran, OG900
Ja, varmer godt, og blir ikke minst FORT varmt ved kladstart 
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: Varmeapparatkran, OG900
Ja, da var krana demontert fra delebilen, undre prosessen fant jeg ut tre ting:
1: Det er bortkastet å skru løs krana fra varmeapparatregistret når det er montert i bilen, få begge to ut i en enhet
2: Kan være lurt å ta ut et av setene forran for å få litt mer behagelige arbeidsstillinger
3: Dette er noe som jeg absolutt ikke vil gjøre igjen, men jeg må jo det, i og med at det var delebilen som fikk ungjelde i dag!
Jeg ser for meg at det kan lages en fin FAQ på dette
Ellers, status på krana på delebil: Denne må ha vært ute før, en av o-ringene mellom registret og krana var borte. Ellers tror jeg denne lekker på samme plass som på min, nemmlig rundt stanga som går inn i krana, her er det en pitteliten o-ring som tetter (denne har jeg
), så må jeg ha ny pakkning som holder begge halvdelen av krana sammen (dette får jeg muligens til ved å bruke den gamle pakningen og litt pakningsement, og så må jeg ha disse to o-ringene som går mot registret, da de o-ringene jeg har er alt for tykke i godset.
*gleder* meg til å begynne på hovedbilen, der hvor jeg skal montere alt sammen igjen
Ellers kom fattern med en historie fra de dagene han kjørte opel
Han hadde tatt ut varmeapparatregistret på den, og når alt var montert sammen igjen, så begynte det å lekke 
1: Det er bortkastet å skru løs krana fra varmeapparatregistret når det er montert i bilen, få begge to ut i en enhet
2: Kan være lurt å ta ut et av setene forran for å få litt mer behagelige arbeidsstillinger
3: Dette er noe som jeg absolutt ikke vil gjøre igjen, men jeg må jo det, i og med at det var delebilen som fikk ungjelde i dag!
Jeg ser for meg at det kan lages en fin FAQ på dette
Ellers, status på krana på delebil: Denne må ha vært ute før, en av o-ringene mellom registret og krana var borte. Ellers tror jeg denne lekker på samme plass som på min, nemmlig rundt stanga som går inn i krana, her er det en pitteliten o-ring som tetter (denne har jeg
*gleder* meg til å begynne på hovedbilen, der hvor jeg skal montere alt sammen igjen
Ellers kom fattern med en historie fra de dagene han kjørte opel
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Varmeapparatkran, OG900
har de ikke ett sett på saltdal vgs, som du kan lage o-ringer selv med?Atzz N1868 skrev: og så må jeg ha disse to o-ringene som går mot registret, da de o-ringene jeg har er alt for tykke i godset.
edit: det har vi på nexans hvertfall, regner med din far får lånt det hjem hvis han spør..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo