Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
belui
- Innlegg: 19
- Registrert: 24 mai 2012, 17:40
- Medlemsnummer: N2663
Legg inn
av belui » 27 aug 2012, 12:28
Ingvar N629 skrev:Pluggene bytta du?
Sjekk i fordelerlokket om det er overslag, se om du ser grå linjer mellom punktene i lokket, har du det så får du ikke noe effekt på gnisten. Vanligvis nok å rengjøre inni lokket.
Pluggene er skifta for 1 år siden eller noe i den duren sammen med ledningene. Har nye Bosh NGK plugger liggende som jeg tenkte å teste.
Skal sjekke fordelerlokket

85 - 900 T16
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
-
N2411
- 0.7 bar

- Innlegg: 131
- Registrert: 02 nov 2011, 22:18
- Medlemsnummer: N2411
- Bil: 9-5 2.3t Estate / Volvo 940
- Sted: Lillehammer/Egersund
Legg inn
av N2411 » 27 aug 2012, 14:22
Bosch tennplugger har aldri vært brukende til noe som helst. Kun NGK i Saab.
1999 mod. 9-3 2.0 SE (bruksbil)
1994 Volvo 940 GL (bruksbil) morsom på vinterføre.....
2000 mod. 9-5 2.3t Estate (sommerbil)
-
saab2012
- 1.2 bar

- Innlegg: 212
- Registrert: 14 mai 2012, 22:28
Legg inn
av saab2012 » 27 aug 2012, 21:57
16v motoren har veivakselgiver,den er plassert bak reimskivehjul.sjekk om det er noe bevegelse på turtellernål.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 27 aug 2012, 21:59
saab2012 skrev:16v motoren har veivakselgiver,den er plassert bak reimskivehjul.sjekk om det er noe bevegelse på turtellernål.
Ikke turboen nei, det var bare sugemotorene med EZK tenning.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
saab2012
- 1.2 bar

- Innlegg: 212
- Registrert: 14 mai 2012, 22:28
Legg inn
av saab2012 » 27 aug 2012, 22:10
Mener den kom med giver fra 89modellen
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 28 aug 2012, 07:40
saab2012 skrev:Mener den kom med giver fra 89modellen
På 9000 kom det på de med DI + APC på modell 88b ja... Ingen 900 turbo kom noen sinne med veivakselgiver.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan