Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

belui
Innlegg: 19
Registrert: 24 mai 2012, 17:40
Medlemsnummer: N2663

Re: Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Legg inn av belui » 27 aug 2012, 12:28

Ingvar N629 skrev:Pluggene bytta du?

Sjekk i fordelerlokket om det er overslag, se om du ser grå linjer mellom punktene i lokket, har du det så får du ikke noe effekt på gnisten. Vanligvis nok å rengjøre inni lokket.
Pluggene er skifta for 1 år siden eller noe i den duren sammen med ledningene. Har nye Bosh NGK plugger liggende som jeg tenkte å teste.

Skal sjekke fordelerlokket :)
85 - 900 T16
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6

N2411
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 131
Registrert: 02 nov 2011, 22:18
Medlemsnummer: N2411
Bil: 9-5 2.3t Estate / Volvo 940
Sted: Lillehammer/Egersund

Re: Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Legg inn av N2411 » 27 aug 2012, 14:22

Bosch tennplugger har aldri vært brukende til noe som helst. Kun NGK i Saab.
1999 mod. 9-3 2.0 SE (bruksbil)
1994 Volvo 940 GL (bruksbil) morsom på vinterføre.....
2000 mod. 9-5 2.3t Estate (sommerbil)

saab2012
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 14 mai 2012, 22:28

Re: Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Legg inn av saab2012 » 27 aug 2012, 21:57

16v motoren har veivakselgiver,den er plassert bak reimskivehjul.sjekk om det er noe bevegelse på turtellernål.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Legg inn av Ingvar N629 » 27 aug 2012, 21:59

saab2012 skrev:16v motoren har veivakselgiver,den er plassert bak reimskivehjul.sjekk om det er noe bevegelse på turtellernål.
Ikke turboen nei, det var bare sugemotorene med EZK tenning.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

saab2012
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 14 mai 2012, 22:28

Re: Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Legg inn av saab2012 » 27 aug 2012, 22:10

Mener den kom med giver fra 89modellen

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 900 Turbo 16v - Start problemer

Legg inn av Ingvar N629 » 28 aug 2012, 07:40

saab2012 skrev:Mener den kom med giver fra 89modellen
På 9000 kom det på de med DI + APC på modell 88b ja... Ingen 900 turbo kom noen sinne med veivakselgiver.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar