Har en 900-93 mod. 2.1 i. Vurderer å sette inn en turbomotor. Hva trengs teknisk, hvor mye vil det anslagsvis koste og hvem gjør slikt?
Mvh. Torgeir
Sette inn Turbomotor i 900- 93 mod.
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ny komplett turbomotor. Nytt ledningsnett og motorstyring. APC-system. Turbotrykksmåler. Intercooler med rør. Ny downpipe (fremre eksosrør). Girkassa du har kan du bruke, men clutchen til turbomotoren er større. Du kan også bruke toppen og innsugsmanifoilen du har nå, det blir bedre enn de som står på en orginal 2.0 liter.
Husker ikke om bremsene er like, men biler uten turbo mangler iaf krengestabilisatorer.
Billigst og lettest er det å kjøpe komplett donorbil. Helst fra Sverige, er billigst og best utvalg der.
Sleng på det jeg har glemt folkens!
Husker ikke om bremsene er like, men biler uten turbo mangler iaf krengestabilisatorer.
Billigst og lettest er det å kjøpe komplett donorbil. Helst fra Sverige, er billigst og best utvalg der.
Sleng på det jeg har glemt folkens!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Bremsene er like og husker jeg rett har faktisk bilen krengestabilisatorer også da dette ble standard i 92 

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Prøv å få tak i en T 16 med Bosch anlegg, de med lucas kan være værre å få deler til. Funksjonen er dog den samme. Får du tak på en bil fra før 88, uten kat så har bosch 2.2 tilkobling for Lambda. (Til USA bla.)
Som over, skaff en komplett donorbil i sverige. kun moms å betale ved import.
"Delebil" mellom 3 og 10 tusen, arbeidet er ikke vanskelig, kun tidkrevende...
Du trenger papirer fra Saab, disse koster ca 3000.-
Om bilen din er temmelig rustfri, sett det først på agendaen å holde den rustfri! (det blir ikke akkurat fler av den modellen...)
Lyke til!
Petter
Som over, skaff en komplett donorbil i sverige. kun moms å betale ved import.
"Delebil" mellom 3 og 10 tusen, arbeidet er ikke vanskelig, kun tidkrevende...
Du trenger papirer fra Saab, disse koster ca 3000.-
Om bilen din er temmelig rustfri, sett det først på agendaen å holde den rustfri! (det blir ikke akkurat fler av den modellen...)
Lyke til!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226