og900: Fjusking når nåla når rødt

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

og900: Fjusking når nåla når rødt

Legg inn av Puff » 07 okt 2006, 19:09

Har da et ekkelt problem med min 900,når turbonåla når rødfeltet begynner den å fjuske no :twisted: Har ikke funnet noe slags "falskluft" og lmm er ny.
Motoren er en 87' 900 t 16.

Noen som har noe forslag hva jeg skal se etter?
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 08 okt 2006, 12:48

skru trykkvakta inn 1.5 runder, sitter under knepanelet på venstre side.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 13 okt 2006, 12:45

Har ikke prøvd det enda,men trykkvakta skulle være utkoblet. Skal prøve med en annen apc i helga + bytte tenningsfordeler. Blir det ikke bra da bli bilen solgt billig :wink:
2003 Saab 9-5 2.0t

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 13 okt 2006, 15:08

Sjekk alt av tenningsdeler....hvertfall pluggene...! Bytt til NGK hvis du ikke har det...!

Gå over alle vacumslanger

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 13 okt 2006, 15:33

Har ngk plugger,akkurat kjøpt nye pluggledninger. Har kjøpt noen meter med vakuumslange til å bytte. Men blir sikkert ikke tid til å sjekke noe mere før i mårra.
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 13 okt 2006, 17:26

Du verden,de var jo tenningsfordeleren :twisted:
Den "nye" hadde ikke vakuumklokke,gjør det noe? vil det bli rett tenning når jeg begynner å ladde bra med trykk?
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 13 okt 2006, 17:31

Puff skrev:Du verden,de var jo tenningsfordeleren :twisted:
Den "nye" hadde ikke vakuumklokke,gjør det noe? vil det bli rett tenning når jeg begynner å ladde bra med trykk?
Nei, det blir ikke riktig.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 13 okt 2006, 18:16

poenget med vacumklokka er at når du får trykk dras dewt mere fortenning på motoren.. har du ikke dette, så vil det IKKE fungere noe bra.. ser du har t16.. bare husk å bytt oringen når du bytter fordeler.. hvis ikke, så lekker det:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 14 okt 2006, 08:26

Hadde en med vakumklokke liggende på en delemotor :)

Har og forresten et ledningsnett til t16 om noen skulle være interessert :wink:
2003 Saab 9-5 2.0t

Svar