Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 07 okt 2006, 19:09
Har da et ekkelt problem med min 900,når turbonåla når rødfeltet begynner den å fjuske no

Har ikke funnet noe slags "falskluft" og lmm er ny.
Motoren er en 87' 900 t 16.
Noen som har noe forslag hva jeg skal se etter?
2003 Saab 9-5 2.0t
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 08 okt 2006, 12:48
skru trykkvakta inn 1.5 runder, sitter under knepanelet på venstre side.
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 13 okt 2006, 12:45
Har ikke prøvd det enda,men trykkvakta skulle være utkoblet. Skal prøve med en annen apc i helga + bytte tenningsfordeler. Blir det ikke bra da bli bilen solgt billig

2003 Saab 9-5 2.0t
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 13 okt 2006, 15:08
Sjekk alt av tenningsdeler....hvertfall pluggene...! Bytt til NGK hvis du ikke har det...!
Gå over alle vacumslanger
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 13 okt 2006, 15:33
Har ngk plugger,akkurat kjøpt nye pluggledninger. Har kjøpt noen meter med vakuumslange til å bytte. Men blir sikkert ikke tid til å sjekke noe mere før i mårra.
2003 Saab 9-5 2.0t
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 13 okt 2006, 17:26
Du verden,de var jo tenningsfordeleren
Den "nye" hadde ikke vakuumklokke,gjør det noe? vil det bli rett tenning når jeg begynner å ladde bra med trykk?
2003 Saab 9-5 2.0t
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 13 okt 2006, 17:31
Puff skrev:Du verden,de var jo tenningsfordeleren
Den "nye" hadde ikke vakuumklokke,gjør det noe? vil det bli rett tenning når jeg begynner å ladde bra med trykk?
Nei, det blir ikke riktig.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 13 okt 2006, 18:16
poenget med vacumklokka er at når du får trykk dras dewt mere fortenning på motoren.. har du ikke dette, så vil det IKKE fungere noe bra.. ser du har t16.. bare husk å bytt oringen når du bytter fordeler.. hvis ikke, så lekker det:P
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 14 okt 2006, 08:26
Hadde en med vakumklokke liggende på en delemotor
Har og forresten et ledningsnett til t16 om noen skulle være interessert

2003 Saab 9-5 2.0t