Problem med clutch systemet på saaben
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 02 jan 2007, 01:46
- Sted: Tiller
Problem med clutch systemet på saaben
Har bytta hovedsylinder på bila men det som er problemet at jeg fikk problemet med clutchpedalen igjen med at den sier ned til gulvet og forbilir der. Jeg lufta systemet idag igjen så funket det helt utmerket igjen, men etter 50 km med kjøring så begynnte clutchpedal problemet å komme opp. hva som kan være feil?
Saab 9-5 2,3 SE 1998
Peugeot 106 1998
Ford Thunderbird 1959
Peugeot 106 1998
Ford Thunderbird 1959
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Eventuelt dårlig master- eller slavesylinder. Da ser du det ikke som lekkasje, fordi lekkasjen er inni systemet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Det er tre ting som kan være feil på systemet: hovedsylinder, slange mellom hoved og slave og slavesylinder. Men ettersom at den sakte men sikker blir borte er det sansynelig at det er slaven som er gåen. Da må du ut med girkassa og overhale/ bytte slaven. Men det kan være lurt å skifte slangen først for å se om det er den. Når slangen blir noen år blir den morken og fororsaker dårlig respons på clutchen så det er uansett lurt å skifte denne.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t