Hei,
Har en '88 9000T, på vei hjem fra jobb greide jeg brått ikke få den i gir, jeg slapp clutchen men pedalen ble værende i bunnstilling.
Har ikke hatt noen som helst problemer med den tidligere, ingen indikasjon på at selve clutchen har vært slitt. Har selv sett etter lekkasjer men kan ikke finne noe, ikke noe bremseveske har forsvunnet heller....
Har lest på forumet at det kan være master/slave punmpa som kan være gåen, er det noen måte å finne ut av hvem som i såfall har gått? Jeg tror ikke jeg koster på meg å skifte slaven uansett ettersom jeg har forstått at det betyr ut med clutchhuset...
Noen som har forslag?
Mvh. Eirik
Clutch problemer
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Høres ut som det er slaven eller hovedsylinderen til clutchen desverre.. Er det hovedsyl, er det bremsevæske inni kupeen, men det er stor sjans for slaven vil jeg tro.. Må ut med girkassa for å skifte den. Troor det vil komme ut bremsevæske under clutchhuset dersom det er det.
Eventuellt noe annet...
Eventuellt noe annet...
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Du har sikker hovedsylinderen din som spiller deg et puss. På 88 modell sitter den i "akvariet" og er lett tiljengelig. Jeg vi anbefale deg å skifte denne sammen med slangen som går til slaven før du begynner å ta ut noe girkasse. Det er også en god ide å sjekke om foringen der hovedsylinderen er festet til pedalen er utslitt. Eventuelt om det er slitt et ovalt hull i pedalen. Det er utrolig hvor mye slakke man kan unngå i pedalen ved å fikse dette.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Fant nettop ut det identiske problemet til kompisen min sin 9000 cse..
Slaven er bytta ved girkassebytte og da tenkte jeg hovedsylindera med en gang. overhalte den is tad. lufta og alt gikk etter planen, helt til vi hører en sivende sprutelyd.. da finner vi ut at slangen er sprekk i
Grunnen til at jeg ikke tenkte på dette var at det var mye bremseveske i beholdere, men den er jo delt opp i 2, så ikke la dere lure
Trenger nå en en clutch kabel til 9000! Se på "deler kjøpes" for mere info..
Mvh. Pål
Slaven er bytta ved girkassebytte og da tenkte jeg hovedsylindera med en gang. overhalte den is tad. lufta og alt gikk etter planen, helt til vi hører en sivende sprutelyd.. da finner vi ut at slangen er sprekk i

Grunnen til at jeg ikke tenkte på dette var at det var mye bremseveske i beholdere, men den er jo delt opp i 2, så ikke la dere lure

Trenger nå en en clutch kabel til 9000! Se på "deler kjøpes" for mere info..
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]