Har en 99-modell 9-5 2.0t med BSR steg 1.
Har i det siste opplevd at bilen mister litt av ladetrykket like før 3000 RPM. Etter at den har kommet forbi 3000 RPM lader den videre... Hva kan dette være?
Jeg har dessverre ikke ladetrykksmåler.
Bilen fungerer ellers som normalt.
Ex
Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
Moderator: Moderatorer
Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
SAAB 9-5 Estate 2.0t BSR@1
H&R - Bilstein Sprint
SAS- stag
Powerflex her og der
H&R - Bilstein Sprint
SAS- stag
Powerflex her og der
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
Tenningsbank kanskje... men med den softwaren så er vel følsomheten for det rimelig redusert?? Du bør iallfall bruke 98 oktan når det er plussgrader, spesielt med den trimmen.
EDIT: Hvis du ikke har måler, hvordan vet du at du mister ladetrykk?
EDIT: Hvis du ikke har måler, hvordan vet du at du mister ladetrykk?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
Har alltid fylt 98.
Hvorfor jeg tror det er ladetrykket? Tja, nei, bare oppfatter det som fall i turbotrykk...
Hva anna kan det være?
Ex
Hvorfor jeg tror det er ladetrykket? Tja, nei, bare oppfatter det som fall i turbotrykk...

Hva anna kan det være?
Ex
SAAB 9-5 Estate 2.0t BSR@1
H&R - Bilstein Sprint
SAS- stag
Powerflex her og der
H&R - Bilstein Sprint
SAS- stag
Powerflex her og der
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
Tja, det kan være tenningsforskyving, kraftig mistenning... dessuten styrer T7 luftmengde både ved hjelp av ladetrykk og spjeldvinkel. Ikke alt dette er like sannsynlig selvsagt. Begynn med å tilbakestill bilen til original først, og feilsøk utifra det. Tror jeg ville ha begynt der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
...og et ledd i feilsøkingen på dette styresystemet bør involvere Tech 2, så man får lest ut en del relevante driftsparametre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Mister ladetrykk ved ca 3000 RPM - 9-5
Kan være at Trionic drar ned tenninga litt. Er ikke alltid at 98okt=98okt, dvs kan nok skille litt mellom stasjonene. Ellers er jo tennplugger og tennkassett en feilkilde. Knakkefølsomheten er ikke så ille i det programmet ditt.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.