er kammene p? 2.1i. kvassere en p? 2.i ?
Moderator: Moderatorer
- speed-freak
- Innlegg: 12
- Registrert: 01 nov 2004, 01:00
er kammene på 2.1i. kvassere en på 2.i ?
er kammene på 2.1i. kvassere en på 2.0i ? å passer innsuget fra en 2.1i på min 9000t16

- Øyvind N43
- 1.2 bar

- Innlegg: 223
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 43
- Navn: Øyvind
- Bil: 9000
- Sted: Hovin
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Kammene er ikke kvassere. De er vel like... Men 2.3 toppen er klart bedre enn den gamle 2.0-toppen.. Aller helst bør du ha toppen fra kort-motoren men da må du lage deg ei dekkplate ettersom toppen er kortere.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
JEG har hørt at kammene fra T16 86-89 er de vasseste... 
http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm
her fins en liten oversikt over de forskjellige..
http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm
her fins en liten oversikt over de forskjellige..
Sist redigert av Rune N35 den 25 jan 2005, 22:53, redigert 1 gang totalt.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
hehe... kan nok stemme d.. var derfor jeg understreka "hørt" oppi her oxoRune N35 skrev:JEG har hørt at kammene fra T16 86-89 er de vasseste...
http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm
her fins en liten oversikt over de forskjellige..
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
HupsRune N35 skrev:2,1 innsuget fra 900 passer dårlig på din 9000.
Men 2.3-toppen er bedre da
Skal lese litt bedre neste gang....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
og900 2,1 topp og 9k 2,3 langtopp (dvs ->my93) er samme sak iflg EPC.
Et 2,3 innsug vil gjøre susen på 9k'n din, men bare i forbindelse med en 2,1/2,3 topp.
Kammene i B202i og B212i er like på både innsugs- og eksos-siden iflg EPC. Innsugskammen på B202T er forskjellig fra i motorene..
Et 2,3 innsug vil gjøre susen på 9k'n din, men bare i forbindelse med en 2,1/2,3 topp.
Kammene i B202i og B212i er like på både innsugs- og eksos-siden iflg EPC. Innsugskammen på B202T er forskjellig fra i motorene..
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
noen flowdata hvis det er interesse..
Flowdata (fra nettet)
Flow:
B202 med strupning i annenhver kanal (eldre modell):
Flow intake: 153 CF/M
Flow exhaust: 160 CF/M
B202 utan strupninger (nyere modell):
Flow intake: 182 CF/M
Flow exhaust: 165 CF/M
B212/B234:
Flow intake: 192 CF/M
Flow exhaust: 170 CF/M
B234 Korttopp:
Flow intake: 228 CF/M
Flow exhaust: 17x CF/M
Flowdata (fra nettet)
Flow:
B202 med strupning i annenhver kanal (eldre modell):
Flow intake: 153 CF/M
Flow exhaust: 160 CF/M
B202 utan strupninger (nyere modell):
Flow intake: 182 CF/M
Flow exhaust: 165 CF/M
B212/B234:
Flow intake: 192 CF/M
Flow exhaust: 170 CF/M
B234 Korttopp:
Flow intake: 228 CF/M
Flow exhaust: 17x CF/M
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*