9000 2 T 1988

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Tor86
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2005, 19:19
Sted: Tromsø

9000 2 T 1988

Legg inn av Tor86 » 10 sep 2005, 12:24

hei, har en 9000 t 1988skiftet topp pakning på den for noen dager siden, og nå vil den ikke gå ordentlig på tomgang. er ikke sikker på at jeg koblet alle vakum slangene på rett sted. Nen som kan forklare eller har bilde av motoren.
ng900 2.0t 3 dørs!!

TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Legg inn av TurboKK N473 » 10 sep 2005, 19:41

Er tenninga justert korrekt?
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 11 sep 2005, 10:03

er tennkassett på den..

du må jo huske hvor du tok dem av :P hehe
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Tor86
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2005, 19:19
Sted: Tromsø

Legg inn av Tor86 » 11 sep 2005, 10:30

ja, er tennkasett.. he he burde jo ha huska d ja.. men noen som kan fortelle?
ng900 2.0t 3 dørs!!

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

tomgang

Legg inn av Petter 900 T » 11 sep 2005, 11:41

er det kasett på den, kan du blende alt vacumet for test.

88 har fordeler, 88B har kasett. Til etterretning.........

Ellers så er det vel det letteste å lete med lykt etter løse slanger...

Eller lekkasjespray, vacumslanger synes ikke bra på bilde...

er du sikker på at kammene står på merket?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 11 sep 2005, 11:56

"er du sikker på at kammene står på merket?" er du det tor? hehehehe :P
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Legg inn av TurboKK N473 » 11 sep 2005, 15:23

Pancho N497 skrev:er tennkassett på den..
Hehe! Ikkje vant med sann nymotens greie eg :oops:
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 12 sep 2005, 09:38

Hvilke slanger var du av med? De til Magnetventilen også? Har du fullt turbotrykk? Søk på Svenska SAAB 9000 klubben etter bilder av motorrom.

http://www.saab9000.tk
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Tor86
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2005, 19:19
Sted: Tromsø

even

Legg inn av Tor86 » 13 sep 2005, 22:41

ja even.. e du sikker på at de e på merkan.... d va du som monterte.. he he. men e d nåen her som har ei hanskeroms-luke i blått, som dere vil selge?
ng900 2.0t 3 dørs!!

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 14 sep 2005, 17:41

kem æ? hehe. æ stramma bare skruan på tannhjulan ;)
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Brukeravatar
TurboRoger_N486
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 192
Registrert: 30 jul 2005, 01:00
Sted: Hamar

Legg inn av TurboRoger_N486 » 15 sep 2005, 08:06

Enten er kammene feil justerte nå eller så ligger en vakumslange uten tilkobling. Jeg skifta toppakning på min 9000 '95 mod og fikk den heller ikke til å gå skikkelig på tomgang. Da var feilen at jeg hadde glemt å koble til trionicslangen helt til høyre i motorrommet inn ved torpedoveggen - er jo så vanskelig å se slikt... Når den var koblet til så gikk motoren utmerket.
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski

Svar