9000 2 T 1988
Moderator: Moderatorer
9000 2 T 1988
hei, har en 9000 t 1988skiftet topp pakning på den for noen dager siden, og nå vil den ikke gå ordentlig på tomgang. er ikke sikker på at jeg koblet alle vakum slangene på rett sted. Nen som kan forklare eller har bilde av motoren.
ng900 2.0t 3 dørs!!
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er tennkassett på den..
du må jo huske hvor du tok dem av
hehe
du må jo huske hvor du tok dem av

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
tomgang
er det kasett på den, kan du blende alt vacumet for test.
88 har fordeler, 88B har kasett. Til etterretning.........
Ellers så er det vel det letteste å lete med lykt etter løse slanger...
Eller lekkasjespray, vacumslanger synes ikke bra på bilde...
er du sikker på at kammene står på merket?
Petter
88 har fordeler, 88B har kasett. Til etterretning.........
Ellers så er det vel det letteste å lete med lykt etter løse slanger...
Eller lekkasjespray, vacumslanger synes ikke bra på bilde...
er du sikker på at kammene står på merket?
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
"er du sikker på at kammene står på merket?" er du det tor? hehehehe 

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Hvilke slanger var du av med? De til Magnetventilen også? Har du fullt turbotrykk? Søk på Svenska SAAB 9000 klubben etter bilder av motorrom.
http://www.saab9000.tk
http://www.saab9000.tk
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
kem æ? hehe. æ stramma bare skruan på tannhjulan 

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Enten er kammene feil justerte nå eller så ligger en vakumslange uten tilkobling. Jeg skifta toppakning på min 9000 '95 mod og fikk den heller ikke til å gå skikkelig på tomgang. Da var feilen at jeg hadde glemt å koble til trionicslangen helt til høyre i motorrommet inn ved torpedoveggen - er jo så vanskelig å se slikt... Når den var koblet til så gikk motoren utmerket.
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski