Turbo sp?rsm
Moderator: Moderatorer
Turbo spørsmål
Nokon av dere Saab luringer som veit om det er samme innmaten i disse turboene:
TD04HL-15G - fra Saab 9000 Aero
TD04HL-15G - fra Volvo 850
TD04HL-15T - bla fra Saab "Viggen"
TD04HL-15G - fra Saab 9000 Aero
TD04HL-15G - fra Volvo 850
TD04HL-15T - bla fra Saab "Viggen"
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Har prøvd, men det er ingen som kan (vil) hjelpe meg...Saab900STC(R) skrev:Mitt tips: Ring en som säljer och renoverar Garett turbo.
Finns väl fler än Norskturboservice?
Mvh Anders
Kan virke som at Mitsubishi turboer er litt ukjent.
Kan dette se ut som ein TD04HL-15G i fra -93 9000 Aero? http://photobucket.com/albums/v73/vegvill/Turbo/
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det er nok ikke en TD04-15g fra en Volvo, for den har innebygd bypassventil i kompressorhuset. Trolig en TD04-15G/T fra Saab da. Mål innløpet på kompressorsiden på innsiden av den lille flensen der. 15G har litt større induserdiameter på kompressorhjulet. På en 15G turbo bør diameteren være drøye 44mm på en 15T ca 43mm. Ang renovering så driver vel SLturbo i Sverige med Mitsubishi tror jeg. Ellers bruker ikke en TD04-15G fra 850 å være spesiellt dyre, men du må vel ev bytte turbinhuset da.
*offtopic*
hvilken funksjon får men ved å koble i fra luftsida på turbo og til wg klokka?

hvilken funksjon får men ved å koble i fra luftsida på turbo og til wg klokka?

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
man får det ladetrykket som WG-klokka er innstilt til.... (på en saab med APC så vil d være d samme som grunnladetrykk...)Datapaal N526 skrev:*offtopic*
hvilken funksjon får men ved å koble i fra luftsida på turbo og til wg klokka?
http://img.photobucket.com/albums/v73/v ... CN3520.jpg
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Ikke ifølge "Widde" på STCS fine side http://www.900aero.com/ på "Tech" og "Turbo info", eller GIK turbo sine lister http://www.gikturbo.se/bytesturbo-latta ... eSize=0#TATT N12 skrev:9k Aero har vel TD0416T ??
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Nok et bevis på at hukommelsen min ikke akkurat er på toppgul900_N169 skrev:Ikke ifølge "Widde" på STCS fine side http://www.900aero.com/ på "Tech" og "Turbo info", eller GIK turbo sine lister http://www.gikturbo.se/bytesturbo-latta ... eSize=0#TATT N12 skrev:9k Aero har vel TD0416T ??

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Innv dia på min er ca 52,3mm med fas inn til 44mm.gul900_N169 skrev:Det er nok ikke en TD04-15g fra en Volvo, for den har innebygd bypassventil i kompressorhuset. Trolig en TD04-15G/T fra Saab da. Mål innløpet på kompressorsiden på innsiden av den lille flensen der. 15G har litt større induserdiameter på kompressorhjulet. På en 15G turbo bør diameteren være drøye 44mm på en 15T ca 43mm. Ang renovering så driver vel SLturbo i Sverige med Mitsubishi tror jeg. Ellers bruker ikke en TD04-15G fra 850 å være spesiellt dyre, men du må vel ev bytte turbinhuset da.
Trur du det er lik innmat på Volvo sin 15G versjon?
Ellers så er det jo nokre billige turboer her, men veit ikkje kor store dei er...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TD04-H-T ... dZViewItem
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Den BØR jo være det, men har aldri forsøkt å bytte, så jeg vet ikke. Men En TD04HL-15g fra Saab og Volvo bør ha samme innmat, dvs samme lagerdel, turbinhjul og kompressorhjul. Forøvrig er TD04 turbo"familien", HL er turbinhjulets størrelse / trim og 15g er kompressoren. Finnes en 15g her, billig http://www.blocket.se/view/6132982.htm? ... c=1&city=4vegvil skrev:Trur du det er lik innmat på Volvo sin 15G versjon?
Men tar du noe fra en volvo, må du bytte turbinhus / kompressorhus.
Ok, då satser eg på at Volvo sin versjon har lik innmat...gul900_N169 skrev:Den BØR jo være det, men har aldri forsøkt å bytte, så jeg vet ikke. Men En TD04HL-15g fra Saab og Volvo bør ha samme innmat, dvs samme lagerdel, turbinhjul og kompressorhjul. Forøvrig er TD04 turbo"familien", HL er turbinhjulets størrelse / trim og 15g er kompressoren. Finnes en 15g her, billig http://www.blocket.se/view/6132982.htm? ... c=1&city=4vegvil skrev:Trur du det er lik innmat på Volvo sin 15G versjon?
Men tar du noe fra en volvo, må du bytte turbinhus / kompressorhus.
Hei igjen.
Har funnet ein link som forklarer de forskjellige Mitsubishi turboene.
http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm#tn
Har funnet ein link som forklarer de forskjellige Mitsubishi turboene.
http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm#tn
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø