Jeg hadde ikke tid til det, og vi hadde nettopp solgt bil nr 2 (Citroën XM). I tillegg ventet vi på at Saab-Huset på Skøyen skulle fremskaffe ny elektronikk til 9-5'en vi hadde kjøpt. De hadde nemlig mistet begge nøklene - og måtte bytte hjerne for å klare å programmere de nye nøklene.
Ferien stod for døren, og i frykt for å stå uten bil tilbød ham å hjelpe ham ved å overta bilen til vrakpant. Og slik ble det.
Så til saken. Bilen ble vist til PKK høsten 03.
Anmerkninger: bremseklosser og en foring på den ene støtdemperen (parkbremsen justerte jeg selvfølgelig før visning).
Bilen er generelt fin til å være så gammel. Alt virker (varmeseter og det lille som er av utstyr), unntatt den ene lyktepusseren. Lite rust og går som ei klokke.
For et par uker siden viste jeg bilen igjen.
Anmerkning: høy CO. - Tiltak: skifte luftfilter/plugger, rense forgasser og en liten justering av forgasser.
For en fantastisk kvalitet!
Bilen har bare gått 290 000 eller så - men likevel. Når jeg hører hva eiere av noen få år gamle tyske biler må ut med av penger for å få godkjent bilene sine (spes Audi og VW) blir god og varme i følelsene mine.
Hvis jeg nå klarer å lokalisere kilden til alt vannet som renner inn høyre fremre fotbrønn er bilen "komplett".
Så gode biler som dette vil ALDRI bli laget igjen!

Enig?
(Ufattelig lang innledning til en så enkelt poeng. Men, det var for å få fram at det neppe er flaks. En så enkel bil som GL'n med forgasser har svært få feilkilder.)